Μα τι ακριβώς θέλουν οι πρυτανικές αρχές των πανεπιστημίων μας; Παραπονούνται για τραμπουκισμούς κουκουλοφόρων, για βία, ασυδοσία, σωματική βιαιοπραγία, κατάλυση της πανεπιστημιακής τάξης. Για φοιτητές που κλέβουν τις κάλπες με σιδερολοστούς.
Εστειλαν λέει και επιστολή, ζητώντας την συμβολή του πολιτικού κόσμου στη θωράκιση της πανεπιστημιακής ιδέας. Kαι τι σημαίνει αυτό; Τί ακριβώς επιθυμούν να κάνει η Πολιτεία; Τι συγκεκριμένα προτείνουν οι πρυτάνεις; Τι λύσεις oραματίζονται στο χάος που έχει δημιουργηθεί; Απ’ ό,τι τουλάχιστον γνωρίζω, δεν προτείνουν τίποτα. Η επιστολή περιέχει μια αόριστη έκλειση περί σωτηρίας των πανεπιστημίων, αλλά τίποτα συγκεκριμένο. Οι άνθρωποι που διοικούν τα πανεπιστήμιά μας, δεν έχουν τίποτα το συγκεκριμένο να προτείνουν.
Δεν τους κατανοώ. Υποχρέωση των πρυτανικών αρχών είναι η προστασία του δημοσίου χώρου, της περιουσίας των ελλήνων που συλλογικά χρηματοδοτούν τα δημόσια πανεπιστήμια, η ακαδημαική ποιότητα και έργο που παράγεται στις σχολές. Yποχρέωσή τους ειναι να κάνουν συγκεκριμένες προτάσεις. Τις οποίες ως στιγμής, εσκεμμένα αποφεύγουν. Να εξηγήσουν στον ελληνικό λαό, τί ακριβώς κάνουν σε περιπτώσεις κατάλυσης της τάξης. Πώς ακριβώς φυλάνε το χώρο των πανεπιστημίων, της περιουσίας του Ελληνικού λαού. Τι μέτρα ακριβώς έχουν θεσπίσει για την ομαλή λειτουργία των πανεπιστημίων και την αντιμετώπιση εισβολής τραμπούκων και τρομοκρατών. Πώς ακριβώς τιμωρούνται οι φοιτητές που καταστρέφουν τα εργαστήρια των πανεπιστημίων.
Η κυβέρνηση ως γνωστόν, δεν μπορεί να προστατεύσει τα πανεπιστήμια. Εννοώ νομικά. Υπάρχει το λεγόμενο πανεπιστημιακό άσυλο, και η αστυνομία δεν μπορεί να επέμβει. Μόνον αν το ζητήσουν οι πρυτανικές αρχές. Και οι πρυτάνεις των ελληνικών πανεπιστημίων, δεν έχουν ζητήσει ποτέ τέτοιο πράγμα. Ανέχονται να χτίζουν οι φοιτητές γραφεία με τούβλα, ανέχονται τραμπούκους να σπάνε εργαστήρια, ανέχονται να μην έρχονται οι φοιτητές στο μάθημα, ανέχονται να μην έρχονται ούτε οι καθηγητές στο μάθημα, ανέχονται τους φοιτητές να έχουν λόγο στη στελέχωση των πανεπιστημίων, ανέχονται ομηρίες καθηγητών και επισκεπτών, ανέχονται την αποβλάκωση του ενός συγγράμματος, ανέχονται την ατιμωρησία, και φυσικά διαφωνούν με οποιαδήποτε αξιολόγηση.
Παραπονούνται τώρα γιατί η βία αυξήθηκε, και οι τραμπούκοι θα τους σπάσουν το κεφάλι. Και τι να κάνει η κυβέρνηση, ο άτυχος ελληνικός λαός; Αφου οι δυναμικές των πανεπιστημίων εκεί οδηγούν. Αυτά θέλανε, αυτά τους βρήκανε.
Ας τελειώνει αυτό το παραμύθι. Η χρηματοδότηση και λειτουργία των δημοσίων πανεπιστημίων πρέπει να σταματήσει εδώ και τώρα, μέχρι, (1) να καταργηθεί το γελοίο πανεπιστημιακό άσυλο, (2) να καταργηθεί η συμμετοχή των φοιτητών στις εκλογές καθηγητών, (3) να οριστεί αστυνόμευση των πανεπιστημιακών χώρων, (4) να θεσπιστεί Κώδικας Ηθικής Δεοντολογίας φοιτητών και καθηγητών, (5) να γίνει υποχρεωτική η παρακολούθηση μαθημάτων και παραδόσεων, και (6) να θεσπιστούν συγκεκριμένα, μετρήσιμα στοιχεία απόδοσης σε κάθε επίπεδο (ακαδημαικό, και λειτουργικό), για να υπάρχει αξιολόγηση. Μόνον έτσι διοικούνται οι οργανισμοί.
Οι σωστοί οργανισμοί.
Θα πρότεινα επίσης (7) την εισαγωγή διδάκτρων για την κάλυψη μέρους του λειτουργικού κόστους των δημοσίων σχολείων μας. Για όσους δεν έχουν, χαμηλότοκα δάνεια για φοιτητές, που θα μένουν άτοκα μέχρι το πέρας των σπουδών τους. Δεν κατανοώ πως ένας έλληνας φοιτητής έχει λεφτά για ποτά, για ταξίδια, για μηχανάκια, για cd, για φροντιστήρια, για συναυλίες, αλλά δεν του περισσεύει τίποτα και για τη βοήθεια των δημοσίων σχολείων του.
Αυτό αποτελεί κατα τη γνώμη μου δείγμα συγκεκριμένης πρότασης. Πιθανώς όχι αρεστής. Αλλά είναι πρόταση που δίνει λύση στο αδιέξοδο των πανεπιστημιων μας. Τα καταστεί υπεύθυνα για την διοίκησή τους, τα χρήματα που τους δίνουμε και που δεν είναι δωρεάν, το τελικό προιόν τους. Αυτές είναι, κατα την ταπεινή μου γνώμη, οι στοιχειώδεις προυποθέσεις που πρέπει να ικανοποιηθούν, ΠΡΙΝ συζητήσουμε το τί είδος Παιδεία θέλουμε, τί σχολές θα μείνουν ή θα φύγουν, το μέγεθος της σύνδεσή τους με την αγορά. Και φυσικά πολύ πρίν τη συζήτηση για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια.
Το μπαλάκι τώρα στον Καταλληλότερο. Αυτός διοικεί.
-------------------------------------------------------------
Η φωτογραφίες πρόσφατες, απο το κεντρικό Campus του Harvard University.
Security guard, ορισμένος απο τις πρυτανικές αρχές για προστασία του χώρου. Ευγενικότατος, δέχτηκε να ποζάρει κατόπιν αιτήσεως.
Με ασύρματο, χειροπέδες και πιστόλι.
-------------------------------------------------------------
Pictures by Locus Publicus, free for public use
-------------------------------------------------------------
Τι ακριβώς χρηματοδοτούμε
Το παλιό καλό μας πρόβλημα
Βια – Το νέο στάδιο της Παρακμής
Η μάχη των Αθηνών
Με τις μολότοφ παραμάσχαλα
Thursday, June 5, 2008
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
49 comments:
Καλή σου μέρα, Locus Publicus!
Για σένα που σπούδασες στο εξωτερικό και για όσους έχουν κάνει το ίδιο, για μένα που έχω ταξιδέψει σε διάφορες χώρες του εξωτερικού και έχω ενημερωθεί και συζητήσει σχετικά, καθώς και για πολλούς - πολλούς άλλους, ίσως τους περισσότερους, κάποια ή/και όλα όσα προτείνεις είναι αυτονότητα.
Για τους αρμόδιους, πολιτικούς και καθηγητές, γιατί δεν είναι;... Τόσο πολύ "τρέμουν" τους επαγγελματίες συνδικαλιστές και πολιτικάντηδες;....
Εύγε! Αυτά ΑΚΡΙΒΩΣ θα πρότεινα κι εγώ. Με την επιπλέον πρόταση για ΠΛΗΡΗ αποκομματικοποίηση των παν/μίων, μια και πρωταίτιοι πολλών απ' αυτά που περιέγραψες στην ανάρτηση είναι νομίζω τα κόμματα και οι φοιτητικές παρατάξεις τους. Αν ενδιαφέρονται, όπως λένε, για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, ας αρχίσουν να το αποδεικνύουν απαλλάσσοντάς την από την παρουσία τους. Τα πανεπιστήμια ανήκουν στο χώρο της εκπαίδευσης, των επιστημών, της μάθησης και της έρευνας και όχι σ’ αυτόν της πολιτικής και των πολιτικών κομμάτων - ας παράγουν λοιπόν επιστήμονες, όχι κομματικά στελέχη.
Επίσης, πάνω στην αστυνόμευση, και σ' ένα αγγλικό παν/μιο που πέρασα κάποια χρόνια υπήρχε κι εκεί όπως στο Harvard, η campus security με διακριτική πλην σταθερή, θα έλεγα, παρουσία. Δεν είχα προσέξει αν οπλοφορούσαν αλλά αυτό που πρόσεχε κανείς ήταν ότι κουβαλούσαν ασύρματους και κυκλοφορούσαν με κάτι χαρακτηριστικά βανάκια, όχι περιπολικά. Ας σημειωθεί ότι στα πέντε χρόνια που πέρασα εκεί δεν είδα OYTE MIA φορά να χρειάστηκε η επέμβασή τους. Βέβαια, αν τολμούσε κανείς αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα να προτείνει κάτι τέτοιο για τα ΑΕΙ θα έβγαιναν διάφοροι απ’ όλον αυτόν τον συρφετό των ψευδο-‘αριστερών’ που ευδοκιμεί στη χώρα μας και θα μιλούσαν για ασφαλίτες, άσυλα κτλ κτλ.
Τέλος, όσον αφορά στην αξιολόγηση να πω ότι κάτι αντίστοιχο γίνεται και στη Βρετανία με τις RAE (Research Assessment Exercise). Κάθε τέσσερα με πέντε χρόνια τα παν/μια αξιολογούνται και ανάλογα με την ποιότητα της έρευνας που διεξάγεται σε αυτά, θα χρηματοδοτηθούν από τα διάφορα funding bodies.
Βασικά από ότι έχω καταλάβει σε τέτοια θέματα μάλλον θα συμφωνοδιαφωνούμε... Αλλά ας τα πιάσουμε από την αρχή.
Υπάρχει κάτι δεδομένο στην παρούσα ανάρτηση (ή έτσι το εισέπραξα), η εικόνα του έλληνα φοιτητή που είναι τεμπέλης, αργόσχολος και ξαφνικά ένα πρωινό αρχίζει να σπάει τις σχολές. Και υπάρχουν πολλοί φοιτητές που αδικούνται με αυτή την εικόνα.
Πες μου εσύ τι θα έκανες όταν θα πρωτοέμπαινες στην σχολή (πραγματικά περιστατικά) και ο καθηγητής δεν θα ήταν στην ώρα του ή και καθόλου, δεν θα είχες βιβλία ή συγγράμματα, θα σε κόβανε γιατί "έτσι" (όπου η ίδια απάντηση θα σε περάσει στην επόμενη εξεταστική), όπου το να τελειώσεις την σχολή εξαρτάται αν είσαι σε παράταξη και σε ποια και... και...
Όχι φυσικά και δεν δικαιολογώ τις όποιες ακραίες ενέργειες φοιτητών, σπουδαστών ή καθηγητών. Ομώς εδώ το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι έχει διεισδύσει η διαπλοκή και στα ανώτατα ιδρύματα. Και δεν είναι πρόβλημα που δημιουργήθηκε επί πασοκ, είναι πρόβλημα της κοινωνίας όπου αντιμετωπίζει ακόμη και τα πανεπιστήμια μπακαλίστικα. Θα μου πεις δεν προτείνω κάτι. Η αλήθεια είναι ότι προβληματίζομαι γιατί δεν εμπιστεύομαι την ελληνική κοινωνία έχοντας δει το πως χειρίζεται τις όποιες καταστάσεις.
Τώρα επί των προτάσεων. Για το άσυλο δεν ξέρω τι να σου πω απλά νομίζω ότι θα χρησιμοποιηθεί η κατάργηση αντιδιαμετρικά αντίθετα, ως είδος καταστολής (πραγματικά) ιδεών και το λέω αυτό έχοντας υπόψη ότι το Πανεπιστήμιο Πατρών ήθελε να συντάξει όπως ανέφερες μετά κώδικα δεοντολογίας όπου "μιλούσε" για επικίνδυνες ιδεολογίες. Και πίστεψέ με, για αρκετούς καθηγητές δεν είναι τόσο οι αριστερές ιδέες που τους τρομάζουν όσο οι ιδέες της εξέλιξης και του ορθολογισμού. Στο Κώδικα Ηθικής πχ τους βλέπω να πρέπει να ρίχνουμε και καμία πρωινή προσευχή ή κάνα εκκλησιασμό.
Μιλάς για αστυνόμευση. Φαντάζομαι θα έχεις υπόψη και το τρόπο εισαγωγής των security guards στα ελληνικά πανεπιστήμια (καθαρά με πολιτικά κριτήρια) καθώς και το επίπεδο της ελληνικής αστυνομίας. Προσωπικά τα έχω δει μπροστά μου οπότε η λέξη αστυνόμευση πάλι το ακριβώς αντίθετο από τωρινό μου ακούγεται.
Στο 5 θα συμφωνήσουμε εντελώς αρκεί να υπάρχουν και ευνοϊκές ρυθμίσεις για άτομα που δουλεύουν ή που έχουν οικογένεια.
Στο 6 επίσης, για το 7 δεν είμαι σίγουρος. Νομίζω ότι αυτό θα πρέπει να εξαρτάται από την οικονομική κατάσταση του καθενός. Και όσο για τα δάνεια έχοντας υπόψη το πώς είναι η ελληνική οικονομία σήμερα η αυθόρμητη σκέψη που μου ήρθε ήταν : πάλι θα τα φάνε οι τράπεζες;
Δεν έχουν όλοι οι φοιτητές αυτές τις ευκολίες και δεν αποτελούν την πλειοψηφία αυτοί που κάνουν διακοπές.
Εκτός αν αναφέρεσε σε προνομιακά πακέτα όπου μπορεί κάποια στιγμή να τα χρησιμοποιήσεις για να πας διακοπές.
Όσο για τα 3ετή προγράμματα τα Ιδρύματα αρνουνται για ένα πολύ βασικό λόγο, ότι το Υπουργείο δεν τους δίνει την δυνατότητα να κανονίσουν το πόσους φοιτητές θα μπορούν να δεχθούν ώστε να λειτουργήσουν σωστά. Γιατί νομίζω ότι το ξέρεις ότι ουσιαστικά τα ανώτατα ιδρύματα χρησιμοποιήθηκαν ως αποθηκευτήρια ανέργων από ένα σημείο και μετά. Το υπουργείο μπορεί από την μια χρονιά στην άλλη να αποφάσισει αύξηση 100% των εισακτέων σπουδαστών χωρίς αντίστοιχα κονδύλια αλλά συνήθως με πολύ λιγότερα. Άρα πώς μπορεί να λειουργήσει ένας οργανισμός σωστά όταν δεν του δίνεται η δυνατότητα να αποφασίζει και για τέτοιου είδους καίρια θέματα;
Καλησπέρα Locus Publicus!
Τις ίδιες πάνω-κάτω απορίες είχα κι εγώ μέχρι πριν 1.5 χρόνο, πριν επιστρέψω δηλαδή στην Ελλάδα. Η απάντηση δυστυχώς είναι αυτή που δίνει ο Γεράσιμος: τα κόμματα (και δυστυχώς μειοψηφίες) ελέγχουν τα πάντα. Οι πρυτανικές αρχές φοβούνται να πάρουν μέτρα και ο φόβος τους είναι εν μέρει δικαιολογημένος, αφού δεν είναι λίγες οι φορές που έχουν έρθει αντιμέτωποι με φαινόμενα βίας. Αυτό βέβαια δε σημαίνει πως πρέπει να μένουν αδρανείς, να περιορίζονται σε ευχολόγια και να κοιτάζουν να τα έχουν καλά με τα κόμματα. Προτεραιότητά τους θα έπρεπε να είναι ακριβώς αυτό, να διώξουνε τις κομματικές αντιπαραθέσεις μέσα από τα πανεπιστήμια.
Όσο για τα μέτρα που προτείνεις, είναι όλα αυτονόητα για κάποιον που έχει δει έστω και λίγο πώς δουλεύουν τα πανεπιστήμια στον πολιτισμένο κόσμο. το χειρότερο, σχετικά με το άσυλο, είναι πως τις ελάχιστες φορές που οι πρυτανικές αρχές ζητάνε από την αστυνομία να μπει στο χώρο του πανεπιστημίου, οι αστυνομικοί συνήθως αρνούνται από φόβο! Ή, αν είναι απολύτως απαραίτητο, έρχονται με πολιτικά για να μην προκαλέσουν (το έχω δει αυτό, όταν ήρθαν να πάρουν αποτυπώματα για διάρρηξη στο γραφείο μου... Το γιατί χρειάστηκε ένα πρωινό τηλεφωνήματα και εντολές του προέδρου του τμήματος και του πρύτανη δε μου το εξήγησε ποτέ κανείς...).
Θα συμφωνήσω με τον cortlinux πως τα τμήματα δεν έχουν αρκετή αυτονομία για να αποφασίσουν π.χ. τον αριθμό εισακτέων (πολύ βασικό). Αλλά αυτό δε σημαίνει πως δεν πρέπει να παρθούν μέτρα προς τη σωστή κατεύθυνση. Όσο για τους καθηγητές που δεν εμφανίζονται ποτέ? Δυστυχώς φταίνε και οι φοιτητές για αυτό. Δεν είδα ΠΟΤΕ καμιά φοιτητική ομάδα να διαμαρτύρεται στον πρόεδρο του τμήματος, στον πρύτανη, ακόμα και στον τύπο, γιατί ο τάδε καθηγητής τις τάδε μέρες και ώρες δεν ήρθε στο μάθημά του (δηλαδή με συγκεκριμένα στοιχεία και όχι με γενικόλογα). Ούτε εγώ το έκανα όταν ήμουνα φοιτητής, άρα η ευθύνη βαρύνει κι εμένα...
Εύγε για την εκπεφρασμένη αγανάκτηση!
Δεν είμαι σίγουρος για τα περιθώρια που έχουν οι Πρυτανικές αρχές να ελέγξουν την κατάσταση. Πάντως συμφωνώ απόλυτα ότι το περίφημο Πανεπιστημιακό Άσυλο είναι μια μπούρδα, ένα κατάλοιπο που το διατηρούν ως κόρη οφθαλμού οι "προοδευτικοί". Για ποιο άσυλο (υποτίθεται ιδεών) μιλάμε; Σήμερα εκφράζεται κανείς ελεύθερα, πολύ περισσότερο μάλιστα σε χώρους σαν αυτόν εδώ και δεν υπάρχει ανάγκη ασύλου, παρά μόνον για να συντηρείται η εικόνα κάποιας καταπίεσης του λαού από το κεφάλαιο, καταπίεσης εναντίον της οποίας μοναδική δύναμη ανάσχεσης είναι η Αριστερά και οι φορείς της, με την βοήθεια των οποίων είμαστε βέβαια υποχρεωμένοι να σωθούμε.
Πλειοψηφία ή μειοψηφία, η Αριστερά θεωρεί το Πανεπιστήμιο δικό της γήπεδο, φωλιά για την εκκόλαψη των στελεχών της, προπύργιο συστηματικής προπαγάνδας, χώρο μέσα στον οποίο μπορεί να κάνει όσο σαματά θέλει για να ακούγεται περισσότερο.
Πανεπιστήμια χωρίς την αθλιότητα των πανώ, της συνδιαλλαγής παρατάξεων με καθηγητές (σε ψηφίζω - με υποστηρίζεις ή με ανέχεσαι), τις ντουντούκες, την ξύλινη γλώσσα της περασμένης 50ετίας, την επαναστατική γυμναστική είναι για την Αριστερά συμβόλαιο αυτοκτονίας.
Και η πλήρης απογύμνωση των παρατάξεων της Αριστεράς, η κυνική αποκάλυψη των προθέσεών της, είναι η λυσσαλέα της αντίδραση στην συμμετοχή του συνόλου των φοιτητών στις εκλογές και η αδυναμία της να καταδικάσει με σαφή λόγο τις βιαιοπραγίες στις οποίες οι "ιδεολόγοι" της πρωτοστάτησαν τελευταία.
Υπεύθυνος είναι όμως και ο ελληνικός λαός στο σύνολό του. Έχει τόσο αμβλυνθεί η ευθικρισία του και τόσο παραμορφωθεί το δημοκρατικό του κριτήριο ώστε να ανατριχιάζει στην ιδέα ότι αστυνομικοί θα μπούν στο προαύλιο του Πανεπιστημίου και από την άλλη μεριά να θεωρεί ότι το "χτίσιμο" μελών του Διδακτικού ή/και Διοικητικού προσωπικού στα γραφεία του από φοιτητές (πρακτική που συνεχίζεται σιωπηλά εδώ και μήνες) είναι απλώς μια παρωνυχίδα της δημοκρατίας.
Στην πραγματικότητα η Αριστερά αρνείται το δικαίωμα του εκλεγμένου να κυβερνά, να ψηφίζει νόμους και να τους εφαρμόζει. Η Ελλάδα έχει επείγουσα ανάγκη μιας Αριστεράς με σύγχρονο λόγο, χωρίς κόμπλεξ για την κατάρρευση του υπαρκτού σοσιαλισμού και χωρίς κρυφό ή φανερό μίσος για τους όρους της Δημοκρατίας. Πού 'σαι Κύρκο...
'Ισως μέρος του χρηματικού ποσού που χαραμίζει ανά φοιτητή το κράτος γι' αυτό που ονομάζουμε δημόσια τριτοβάθμια παιδεία θα έπρεπε να δοθεί στο χέρι του κάθε φοιτητή και να το ξοδεύει υπ' ευθύνη του.
Φίλοι μου γειά σας, ευχαριστώ για τα σχόλια.
Δεν έχω καμμία προκατάληψη απέναντι στους φοιτητές, δεν θεωρώ κανέναν τεμπέλη και δεν γνωρίζω ποιοί κάνουν τις καταστροφές.
Θεωρώ πως έχουμε φτάσει σε οριακό σημείο, και τώρα η λύση θα πονέσει. Επιθυμώ την αναβάθμιση της παιδείας, και την σύλληψη των ταραχοποιών. Δεν επιθυμώ ιδιωτικά πανεπιστήμια επι του παρόντος, και δεν λέω πως ο,τι γίνεται έξω είναι καλό. Αυτή είναι η αφετηρία μου. Πολλά πράγματα δεν τα γνωρίζω, τα μαθαίνω απο σας και δεν έχω το παραμικρό πρόβλημα να αναθεωρήσω οτιδήποτε. Θα επανέλθω σε λίγες ωρες με αναλυτικά σχόλια. Σας ευχαριστώ:)
εγώ δεν σπούδασα στο πανεπιστήμιο και τελείωσα μια στρατιωτική σχολή, δε γνωρίζω από προσωπική άποψη τι συμβαίνει. με αυτά που βλέπω όμως στην τηλεόραση τις τελευταίες μέρες, να μπαίνουν οι φοιτητές και να παίρνουν τα πρακτικά των συσκέψεων και τις κάλπες από τις εκλογές είναι απαράδεκτο. ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ.
και όταν βγαίνουν κόμματα και επικροτούν αυτές τις ενέργειες αντιλαμβάνομαι ότι δε φταίνε τα ζαβά που κάποιοι έξυπνοι τα καθοδηγούν.
όσο για λύσεις, όλοι έχουν και μία. τουλάχιστον.
είδομεν...
Κι εγώ δεν κατάλαβα ποτέ γιατί έγινε τόσο δύσκολη η άρση του πανεπιστημιακού ασύλου. Σήμερα αλήθεια ποιους βολεύει αυτό το άσυλο;; Μήπως την ελεύθερη διακίνηση ιδεών;;; Αστεία πράγματα.
Ως συμπλήρωμα των όσων έγραψα προηγουμένως: επειδή τακτικές στις οποίες διακρίθηκαν οι αριστερές φοιτητικές οργανώσεις αποδείχθηκαν επιτυχημένες, και η ελληνική κοινωνία φάνηκε ιδιαίτερα ανεκτική (αν όχι ευνοϊκά διακείμενη) απέναντί τους, τις υιοθέτησε όλο το πολιτικό φάσμα. Ο κομματισμός, η ξύλινη γλώσσα, οι ντουντούκες, τα κενά περιεχομένου συνθήματα, ο βανδαλισμός των χώρων του Πανεπιστημίου, η εικόνα καρνάβαλου που εισπράττουμε πλέον όταν βλέπουμε εικόνες από τέτοιους χώρους ΔΕΝ είναι έργο μόνον της Αριστεράς, ασχέτως αν το δικό της επιτυχημένο παράδειγμα ακολούθησαν όλοι.
Βεβαίως, στο θέμα της επιβολής της θέλησης των δυναμικών μειοψηφιών με την θεωρία της "ανυπακοής" σε διάφορες μορφές της, η Ελληνική Αριστερά είναι αδιαμφισβήτητη ηγέτιδα.
Seagull, xαιρετώ.
Οπως λένε και πολλοί στα σχόλια, τα σχολεία εχουν κομματοποιηθεί. Ετσι τα θυμάμαι εγώ, απο το 70. Αλλά αρκετά πλέον. Μεχρι εδώ. Οι καιροί άλλαξαν, και απαιτούν άλλα. Μεγάλο μέρος των νέων μας σπουδάζουν πλέον σε ξένα ιδρύυματα. Γιατί να μην έχουμε τα δικά μας; Εννέα, δέκα πανεπιστήμια, αυτό θέλει η Ελλάδα. Δεν χρειάζονται εκατό γνώμες για τη λύση. Ενα πρωθυπουργό θέλουμε, να αρχίσει να παίρνει κεφάλια. Αυτούς που σήμερα διαμαρτύρονται για τα επεισόδια, και αγανακτούν, θα τους βρείς στα άρθρα του χθές να υποστηρίζουν το ασυλο με πάθος.
Αυτή η παιδεία στην Ελλάδα, μας παιδεύει συνεχώς. Μια ζωή τα ίδια και τα ίδια...
doctor
Γειά σου Γεράσιμε , γνωρίζω τις αγωνίες σου για ενα καλό ακαδημαικό χώρο, και συμφωνώ μαζί σου. Πιο κάτω στα σχόλια, ο univers εξηγεί πολύ καλά γιατί γίνονται όλα αυτά.
Βρισκόμαστε εδώ και δεκαετίες στη δύνη ενός κυκλώνα που τώρα πλέον έχει γίνει καταστροφικός. Η ατζέντα του πανεπιστημίου θα πρέπει, όπως λές, να είναι καθαρά ακαδημαική. Εχουμε όμως εθιστεί στον κομματισμό. Το θέμα είναι πολύ πολύπλοκο.Οπως φαίνεται, και πολλοί το λένε και στα σχόλια, η όλη πανεπιστημιακή κατάσταση έχει αναχθεί σε αγορά υποστήριξης κολλητών. Δεν είμαι σίγουρος πιά για τίποτα, ούτε για τον τρόπο με τον οποίον εχουν εκλεγεί οι καθηγητές, και άν αξίζουν.
Κάθε πανεπιστήμιο στη Αμερική έχει ασφάλεια. Το θεωρώ σωστό. Την περιουσία τους προστατεύουν, τόσα έχουν γίνει.Και φυσικά, υπάρχουν πάμπολλοι οργανισμοί που αξιολογούν τα πανεπιστήμια. Η Αγγλία σήμερα έχει γίνει η νέα αγορά μόρφωσης των Ελλήνων. Τουλάχιστον η Αγγλία είναι χώρα σοβαρή. Ας θυμηθούμε ομως και τις φουρνιές των γιατρών, μηχανικών, και αρχιτεκτόνων απο Ιταλία και Ρουμανία. Ακόμα και απο Σκόπια έχουμε απόφοιτους.
Φίλε cortlinux, πολύ εμπεριστατωμένο το σχόλιό σου. Κατ’ αρχήν, όχι, ειλικρινά δεν εχω προκατάληψη με τους φοιτητές. Αντιθέτως όμως, έχω με την πρυτανεία και τους καθηγητές.
Το να μην πηγαίνει ένας φοιτητής στο μάθημα, εντάξει, ας το δικαιολογήσω. Αλλά ο καθηγητής που πληρώνεται, πρέπει να είναι εκεί. Είναι ανήθικο να μη είναι εκεί.
Με τον κανόνα Δεοντολογίας, φυσικά και δεν εννοώ προσευχές. Εννοώ ενα καταστατικό που διατυπώνει ευθέως ποιές είναι οι υποχρεώσεις φοιτητών και καθηγητών.
Τώρα αν αντιμετώπιζα αυτά που περιγράφεις(να σε περνάει στη εξεταστική ανάλογα με την παράταξη που είσαι, η να μην εμφανίζεται ποτέ), δεν γνωρίζω τί θα έκανα, τί άλλωστε θα μπορούσα να κάνω; Υποχρέωση της πρυτανείας να θεσπίσει μέτρα για την αξιολόγηση των καθηγητών.
Λές πως η ελληνική κοινωνία βλέπει τα πανεπιστήμια σαν μπακάλικα. Ναί, συμφωνώ. Και την αστυνομία, και την κυβέρνηση, έτσι τους βλέπει όλους. Γιατί έχουμε πρόβλημα ηθικής. Γιατί η αστυνομία μας δεν είναι αξιόπιστη, συμφωνώ. Βλέπουμε λοιπόν, πως και το πρόβλημα των πανεπιστημίων ανάγεται τελικά, στη γενική μας έλλειψη παρακμής, και ηθικής, και συνδέεται με΄όλα τα υπόλοιπα προβλήματά μας.
Οι επιμέρους προτάσεις, αποτελούν ενα συγκεκριμένο πακέτο. Αν δεν καταφέρουμε μέσα στα επόμενα 2 χρόνια να διορθώσουμε την κατάσταση, και αντί τούτου το ρίξουμε στα ιδιωτικά, τα πράγματα θα γίνουν χειρότερα. Είναι μέρος άλλης συζήτησης τα ιδιωτικά. Πάντως τα σημερινά πανεπιστήμια όπως είναι δεν είναι βιώσιμα.
Οδυσσέα καλώσόρισες! Χαίρομαι που σε γνωρίζω. Διάβασα και μερικά πόστ στο μπλόγκ σου και θα σε επισκεφτώ.
Προσπαθώ να επιχειρηματολογήσω με τη λογική, χωρίς να κατανοώ απόλυτα γιατί η λογική μου πρέπει να διαφέρει απο των άλλων. Το οτι εγώ σπούδασα έξω, δεν θέλω να σημαίνει τίποτα. Με βοηθάει βεβαίως στην παρατήρηση η απόσταση, αλλά βλέπω μια τεράστια έξοδο ελλήνων προς τα ξένα πανεπιστήμια, και αυτό μάλλον σημαίνει κάτι. Η εποχή των μαιμούδων, κατα τη γνώμη μου πέθανε. Τώρα ή παράγεις έργο, ή σβήνεις. Οι ελληνες φοιτητές θα πρέπει να κατανοήσουν πως ο ανταγωνισμός τους βρίσκεται στην Ευρώπη, στην Αμερική, στην Κίνα. Δεν βρίσκεται στο ανάλογο ίδρυμα της Θεσσαλονίκης.
Δεν μπορώ να κατηγορήσω τους φοιτητές, εκτός βέβαια απο εκείνους που παράγουν βία και νοθεία. Δεν κατανοώ με ποιά πείρα, κριτήρια και θέση στη ζωή, ένας φοιτητής εικοσάρης καλείται να στελεχώσει πανεπιστήμιο. Αυτή η ψευδαίσθηση της ελευθερίας μας έχει κοστίσει ακριβά.
Πανεπιστήμια και Αστυνομία, κατά τη γνώμη μου, θα πρέπει να αναμορφωθούν ταυτόχρονα. Η αναβάθμιση της Αστυνομίας, θα μας λύσει πολλά προβλήματα. Είδες λοιπόν, που τελικά όλα ανάγονται στην επανίδρυση του κράτους;
Φίλε univers, η ανάλυσή σου είναι έξοχη, αξίζει πόστ.
Για τον ρόλο της Αριστεράς, έχω εν ολίγοις ακριβώς την ίδια άποψη. Θα μπορούσε βεβαίως να υπάρχει και άλλου είδους Αριστερά, χωρίς αγκυλώσεις, πιό Ευρωπαική.
Μέσα στο χώρο των πανεπιστημιών όμως, οι κανόνες θα έπρεπε να έρχονται απο την Πρυτανεία. Τώρα αν οι πρυτανικές αρχές δεν μπορούν, γιατί διαπλέκονται με οργανώσεις και κόμματα, τότε η κυβέρνηση θα πρέπει να τους πάρει την εξουσία.
Σωρεία αδικημάτων και καταστροφών έχουν διεπραχθεί σε όλα τα πανεπιστήμια, και δεν έχει τιμωρηθεί κανένας. Το να παραπονούνται οι πρυτανικές αρχές, είναι υποκρισία. Εχουν την ευθύνη.
Να πετάξουν τα κόμματα απο τις σχολές, να βάλουν τάξη. Αφου τώρα πλέον κινδυνεύουν και με μαχαίρωμα, ήρθε νομίζω η ώρα, η κυβέρνηση να βάλει άμεσο λουκέτο σε όλες τις σχολές για μερικές εβδομάδες, και μετά να κάνει επανίδρυση. Οι σχολές που αποδίδουν, να χρηματοδοτηθούν. Αλλιώς, σε λίγα χρόνια, οι ιδιωτικές σχολες θα τους αφανίσουν πλήρως.
Φέρνεις στο τραπέζι και μία ώραία πρόταση. Να δοθεί η χρηματοδότηση στο χέρι του κάθε φοιτητή και να το ξοδεύει υπ' ευθύνη του. Εμένα η πρόταση αυτή μ’ αρέσει. Να διαλέξει ο κάθε φοιτητής το πανεπιστήμιο που θέλει. Να συζητηθεί.
Υπάρχουν βέβαια και άλλα μοντέλα τριτοβάθμιας χρηματοδότησης. Στον Καναδά, για παράδειγμα, όλοι οι πολίτες πληρώνουν δια βίου κάποιo Education Tax για να έχουν δωρεάν Παιδεία. Ακόμα και αυτοί που δεν έχουν παιδεια. Θέλουμε κάτι ανάλογο; Ας τα συζητήσουμε λοιπόν.
Η θεωρία της "ανυπακοής" που αναφέρεις, καλλιεργείται επίμονα, μαζί με την μυθολογία των "ιδιαιτεροτήτων" του λαού μας, τις οποίες οι διάφοροι κακοί συνεχώς επιβουλεύονται.
Εξοχα σχόλια.
Εχουμε πολλές, μα πάρα πολλές "ιδιαιτερότητες" doctor. Απο τη ΔΕΗ, μέχρι τα Πανεπιστήμια, και απο την Ιστορία μέχρι το Χρηματιστήριο. Πήξαμε στις ιδιαιτερότητες.
Mιά εξοχη αρχή, ria, πιστεύω πως θα ήταν η διδαχή σε όλους τους πολίτες μας, της Αρχής της Υπευθυνότητας. Είμαστε όλοι μας ατομικά υπεύθυνοι για την συμπεριφορά μας, το ηθος μας, τις πράξεις μας. Χωρίς ηθική, καμμία κοινωνία δεν προόδευσε. Και δεν εννοώ, όπως ίσως νομίζουν πολλοί, την θρησκοληψεία. Εννοώ σαφέστατα την έννοια του Δικαίου όπως αυτό εκφράζεται στις μικρές καθημερινές μας πράξεις, αποτέλεσμα παραγωγής ιδεολογίας που κάποτε θα πρέπει να αρχίσει και στον τόπο μας.
Ούτε και εγώ το καταλαβαίνω Μερώπη. Το ζητάει όμως επίμονα η Αλέκα και ο Αλέκος. "Ασυλο"! Για σκεφτείτε το. Εχετε ποτέ περάσει απο τον prezatv ή το kourdistoportokali;
Το πρόβλημα των ελληνικών πανεπιστημίων δεν είναι πρόσφατο. Ξεκινά από τα χρόνια της μεταπολίτευσης. Το αναλύει με εξαιρετικό τρόπο στο τελευταίο του ποστ ο αθεόφοβος ο οποίος έζησε την αγωνία για την θέπιση του ασύλου σε πολύ δύσκολες εποχές μακριά από γιαλαντζί επαναστάτες.
Το δημιούργημα είναι ευθύνη της πολιτείας αφενός και των πανεπιστημιακών αφετέρου. Αυτών δηλαδή που εκλέγουν για μέλος ΔΕΠ όποιον γουστάρουν, που εκμαυλίζουν τους φοιτητές των παρατάξεων για να κάνουν τα παιχνίδια τους, που μοιράζουν διδακτορικά δεξιά και αριστερά που βολεύονται στις καρέκλες της δόξας τους αυτάρεσκα και προκλητικά. ΑΥΤΟ το πανεπιστήμιο θέλει γκρέμισμα. Κατά βάθος αυτοί που αντιδρούν σε όποια εξέλιξη του πανεπιστημίου είναι οι τεμπέληδες απόντες από τον χώρο της εκπαίδευσης που βάζουν τους μεταπτυχιακούς να κάνουν μάθημα, που προωθούν στις καρέκλες τους τα παιδιά τους. Εάν γι αυτό το πανεπιστήμιο αγωνιούμε τότε είμαστε λάθος. Οι φοιτητές βρίσκουν και τα κάνουν. Τι να τους αντιτάξει ο πρύτανης που εκλιπαρεί για τις κατευθυνόμενες ψήφους? Όσοι συναλλάσσονται το βουλώνουν και οι άλλοι τους χτίζουν τα γραφεία. Αυτή είναι η κατάσταση. Ξεφτίλα από την κορυφή μέχρι τον πάτο. Και σήμερα είμαστε κάτω από τον πάτο. Γιατί η λογική του κατήφορου είναι ο πάτος.
Locus το χειρότερο που μπορεί να συμβεί αυτή τη στιγμή είναι να σταματήσουν τα επεισόδια.Διότι εάν σταματήσουν θα συνεχίσει να σέρνεται η ίδια κατάσταση.
Για να αποφύγουμε αυτή τη δυσάρεστη εξέλιξη χρειάζεται εντατικοποίηση των επεισοδίων.
Εάν κάποιο απο τα παιδιά με τα καδρόνια διαβάζει το παρόν blog θα ηθελα να προσέξει αυτό το μήνυμα.
Φίλε αντιεξουσιαστή:
Εφτασε η στιγμή οι δίκαιοι αγώνες σας εναντίον της κακούργας κενωνίας να φτάσουν στην κορύφωση.Κανείς δεν δικαιούται να απουσιάσει απο το κάλεσμα.(της άγριας φύσης)
Χτίσατε πρυτάνεις στα γραφεία τους.Κάνατε καταλήψεις και βανδαλισμούς.Μαυρίσατε στο ξύλο διοικητικούς υπαλλήλους.
Δυστυχώς όλα αυτά αποδείχθηκαν ημίμετρα καθώς δεν μπόρεσαν να ανακόψουν το κύμα της αμφισβήτησης εναντίον σας.
Τώρα φίλε αντιεξουσιαστή είναι η ώρα για το επόμενο βήμα, που θα προσδώσει παγκόσμια αίγλη στον αγώνα σας και θα κάνει την ανθρωπότητα να στρέψει με σοκ και δέος το βλέμμα της στους δίκαιους στόχους σας:
1.Διαλέξτε ένα πρύτανη απο αυτούς που έχουν δηλώσει ότι ποτέ και για κανένα λόγο δεν θα καλέσει την αστυνομία να παρέμβει.(hint:Σχετικές δηλώσεις έγιναν αυτές τις μέρες απο πρυτάνεις του λεκανοπεδίου.)
2.Ενημερώστε (διακριτικά) τα κανάλια για το επερχόμενο event.
3.Μπουκάρετε στο ίδρυμα, ξεβρακώστε τον πρύτανη, και κάντε τον βόλτες γυμνό στο προαύλιο με λουρί.Υπενθυμίζω ότι δισταγμοί εδώ δεν χωρούν.Οποιος διστάσει θα θεωρηθεί προδότης.Ο σκοπός είναι ιερός!
Φίλε αντιεξουσιαστή;
Το άσυλο κινδυνεύει.Ζωή χωρίς άσυλο είναι ζωή χωρίς νόημα.
Ολοι ξέρουμε ότι υπάρχουν φωνές που αρέσκονται να αμφισβητούν τον κυρίαρχο ρόλο σας στα πράγματα.Τώρα είναι η ώρα να δείξετε σε όλους αυτούς ποιος πραγματικά είναι το αφεντικό και να τους κλείσετε το στόμα μια για πάντα.
Κάντε τα όλα ρημαδιό.Για το άσυλο ρε γαμώτο!
Ανέβασα ανάλογο ποστ, προσυπογράφω, αλλά δεν ελπίζω, στην Ελλάδα όλα λύνονται δια της πλαγίας και στρεβλής οδού. Σχεδόν όλοι όσοι ελπίζουν σε κάτι καλύτερο πάνε στο εξωτερικό και για τον ιδιωτικό τομέα μια χαρά λειτουργούν και χωρίς αναγνώριση τα ιδιωτικά ΑΕΙ. Σε λίγο, αν συνεχιστεί έτσι η κατάσταση, τα δημόσια ΑΕΙ θα απαξιωθούν πλήρως. Εξάλλου και οι φοιτητές τους δεν πατούν πολύ συχνά, και διότι δεν χρειάζεται και διότι κινδυνεύουν από τους λογής-λογής αγωνιστές, οπότε οι μειοψηφίες τραμπούκων και οι συμμορίες κάνουν κουμάντο. Οι υπόλοιποι περιμένουν πάρουν απλώς το χαρτί για το διορισμό στο Δημόσιο ή για να συνεχίσουν κάπου αλλού.
πφφφφ
πόσες φορές πέρασα και χάιδεψα το πόδι του τύπου επάνω στην πρώτη φώτο και προκοπή δεν είδα!!! λολ :D :p
(hehe 'xcuse my xazomara, καλοκαιριάτικη παρασκευή γαρ (ας πούμε) :p )
αλλά σα να θυμήθηκα κάτι
είχα την εντύπωση ότι το campus security απαγορεύεται να οπλοφορεί, μπορεί απλώς να είναι εντύπωση μου ή να έτυχε, αλλά ρώτησα έναν security guard χρόνια πριν αν οπλοφορεί όταν μας συνόδευε ένα βραδυ με μια φίλη στο ντορμ γιατί υπήρχαν κρούσματα βιασμών και φοβόμασταν να γυρίσουμε μόνες από το λαμπ και ζητήσαμε έσκορτ, τέλοσπαντων είμαι σίγουρη ότι είπε ότι δεν οπλοφορεί
but then again we asked him back what happens if we carry gun
poor guy, we freaked him out alright i know
xazomara είπαμε έχουμε πολύ
καλό σ/κ!! - ελπίζω να προλάβω να επιστρέψω και να σχολιάσω properly
Τα όσα γράφεις αντανακλούν ένα πανεπιστήμιο που δεν έχει σχέση με την Ελληνική πραγματικότητα.
Το άσυλο δεν είναι όσο και αν φαίνεται το πρόβλημα.
Το βασικό πρόβλημα του πανεπιστημιου (π) είναι η ανύπαρκτη αυτοτέλεια του.
Η πολιτεία καθορίζει τον αριθμό των εισακτέων,το π. δεν έχει λόγο αν μπορεί να τους ασκήσει,ή πολιτεία κάνει την εισαγωγή των φοιτητών χωρίς δυνατότητα επιλογής από το π,η πολιτεία καθορίζει την χρηματοδότηση του χωρίς το π.να μπορεί να ανοιχθεί και σε άλλες χρηματοδοτήσεις.
Οι πανεπιστημιακοί έιναι μόνιμοι,έτσι άπαξ και βάλεις το ποδάρι σου μέσα σε περιμένει μια δημοσιοϋπαλληλική εξέλιξη μέχρι τουλάχιστον τον βαθμό του επίκουρου καθηγητή.
Οι προκηρύξεις των θέσεων γίνονται με το γνωστικό αντικείμενο του υποψήφιου που είναι εντός των τειχών οπότε η εκλογή του είναι προαποφασισμένη.
Όποτε για να έρθω στο άσυλο ποιός θα ενδιαφερθεί όταν το κράτος θα πληρώσει το λογαριασμό για τα σπασμένα και γιατί ο κάθε πρύτανης να τα βάλει με αυτούς που τον έβγαλαν και πιθανώς θα τον ξαναβγάλουν.
Ελεγχος της αποδόσεως των καθηγητών δεν υπάρχει οι δε φοιτητές γνωρίζουν ότι το δύσκολο είναι να μπείς και όχι να πάρεις το «χαρτί»
Ο συνδυασμός αυτός δημιουργεί και την συμμαχία που αντιδρά σε οποιαδήποτε αλλαγή γιατί τους χαλάει τις υπάρχουσες ισορροπίες.
Διάβασα το πόστ που προτείνεις φίλε Βασικέ, και μου άρεσε πολύ. Αναφέρεται ο Αθεόφοβος σε εποχές μή δημοκρατίας. Μέσα σε παρακρατική ατμόσφαιρα, κάθε ασυλο βοηθάει.
Αναφέρεις κάτι που δεν έβαλα καθόλου στη συλλογική μου. Το μοίρασμα των διδακτορικών, την αιώνια καρέκλα που πάει μέχρι την επόμενη γενιά, την εξουσία γενικότερα. Πως διορθώνεται αυτό; Δεν ξέρω αλλο τρόπο, μόνον ένα, την "επανίδρυση". Τους διώχνεις όλους, και αλλάζεις τη δομή. Αλλάζεις οργανόγραμμα, θεσπίζεις νέες εσωτερικές διαδικασίες για προσλήψεις και αξιολόγηση, δημιουργείς ενα καταστατικό δεοντολογίας που το υπογράφουν όλοι, καταγράφεις όλα τα στοιχεία του ανθώπινου δυναμικού για να ξέρεις τι έχεις και τί χρειάζεσαι, φτιάχνεις τίτλους, περιγραφές εργασίας, συλλέγεις βιογραφικά, φτιάχνεις νέα μισθολογικές κλίμακες, βάζεις στόχους, αξιολογείς αποτελέσματα, κλπ κλπ.
Δεν είναι εύκολο, το ξέρω. Θέλει μεγάλα κότσια η "επανίδρυση". Γι’ αυτό όταν λέω κλείστε τα πανεπιστήμια, δεν το λέω ελαφρά τη καρδία. Το εννοώ. Κλείνεις κάτι, και σπάς όλες τις δομές. ΟΛΕΣ. Για να γίνει αυτό, χρειάζεται ηγεσία. Η οποία φυσικά δεν θα γίνει και πολύ αγαπητή στο λαικό κοινό με "επανιδρύσεις". Δεν είναι ευχάριστο να είσαι ηγέτης. Είναι ευκολότερο να είσαι ένας απλός άνθρωπος, να μην χρειάζεσαι να πάρεις την ευθύνη. Κλείσιμο των πανεπιστημίων, απόλυση των πάντων, και "επανίδρυση". Δεν υπάρχει αλλος τρόπος. Ετσι λειτουργούν οι μεγάλες επιχειρήσεις κάθε μέρα. Αν για λόγους συναισθηματικούς δεν μπορούμε ή δεν θέλουμε, αυτό είναι άλλο θέμα. Και απόφασή μας.
Και επειδή δεν υπάρχουν κότσια για "επανίδρυση", η κυβέρνηση πάει στα εύκολα - την ιδιωτική παιδεία. Αποφεύγει δηλαδή να λύσει το πρόβλημα.
Υosemite Sam καλωσήρθες! Αυτή ακριβώς η συνταγή ακολουθείται. Μεχρι ο Αγώνας να δικαιωθεί. Και αυτό σημαίνει να εμφανιστούν οι πρώτοι νεκροί. Είναι θέμα χρόνου. Οπως και με το ποδόσφαιρο. Οπως και με τόσα άλλα. Είναι ίσως το σόκ που χρειαζόμαστε.
Είναι θλιβερό. Καλό σου μήνα. Μην σε χάσουμε:)
Περαστικέ καλησπέρα. Γνωρίζω τη θέση σου, απο τα γραπτά σου, και συμφωνώ. Θα ηθελα κάποτε όμως να δω την έννοια του Δικαίου να επικρατεί και στο τόπο μας. Γιατί χωρίς αυτό βουλιάζουμε.
Απαξίωση των σχολείων σημαίνει και απαξίωση της ποιότητας ζωής μας, παραίτηση απο την αίτηση ζωής με νόημα. Και το στρατηγικό λάθος είναι τρομερό. Γιατί τα παιδιά δεν θα στραφούν απλά προς τα ιδιωτικά σχολεία. Θα αρχίσουν να φεύγουν και απο την Ελλάδα. Μαζικά.
Ας τους δώσουμε λοιπόν αυτοτέλεια φίλε Αθεόφοβε . Με όρους. Να αυτοδιοικηθούν. Αλλά τέλος στα μονοπώλια. Τέλος ο καθηγητής που περνάει απο εκεί όποτε γουστάρει, τέλος η διαιώνιση των θέσεων, τέλος τα deals με τους φοιτητές. Διάβασα το πόστ σου. Το προτείνω σε όλους.
Δεν εστιάζω το πρόβλημα στο Ασυλο. Ζητάω επανίδρυση, για να διορθωθούν όλα αυτά. Πιο πάνω εχω ένα σχόλιο προς τον Βασικό (και βέβαία όλους). Kοίταξέ το. Αυτα εννοώ.
Φίλη trol γειά σου! Ο τυπάκος της φωτογραφίας οπλοφορεί. Αλλά βέβαια αυτό δεν έχει σημασία. Υπάρχει ολόκληρο γραφείο που παρακολουθεί τα πάντα. Με μια απλή ειδοποίηση, εμφανίζεται στρατός ολόκληρος. Το θέμα είναι η διακριτική ασφάλεια. Καλό σου μήνα.
Μερικές μέρες πριν την αποφοίτησή μου, φίλοι μπλόγγερς, με καλεί το γραφείο οικονομικών υποθέσεων του πανεπιστημίου που φοιτούσα, και μου λέει πως χρωστάω ενα Parking ticket, ηλικίας δύο χρόνων, 40 αρχικά, + 60 + πρόστιμα, κλπ, σύνολο 130 δολλάρια. Αν θές πτυχίο το Σάββατο, μου λένε, θα πρέπει να πληρώσεις τώρα.
Οι ΔΕΠ έχουν γίνει και αυτοί μία συντεχνία από τις πολλές στην Ελλάδα. Πληροφορία που δεν διαψεύστηκε λέει ότι ποτέ δεν τους κρατήθηκαν χρήματα για τις απεργίες, στάσεις αποχές κτλ. που κάνουν. Και βέβαια πρώτα απ' όλα ορισμένοι από αυτούς κοιτάζουν να εξασφαλίσουν τα παιδιά τους, ιδιαίτερα σε σχολές με glamour. Παιδιά που αν δεν περάσουν επιτυχώς τον σκόπελο των πανελληνίων εξετάσεων τα στέλνουν μια βολτίτσα στα Βαλκάνια και έρχονται τον δεύτετο χρόνο δόξη και τιμή με μεταγραφή στην Ελλάδα (όπως και άλλοι πολύ πιο άσημοι και με λιγότερες "πλάτες") δήθεν ως καρκινοπαθείς. Τουλάχιστον αυτή η μπίζνα δούλευε αλάνθαστα όταν εγώ ήμουν φοιτητής.
Ακούω ότι πολλοί προτείνουν να καταργηθούν οι πανελλήνιες και τις εξετάσεις να διεξάγουν τα πανεπιστήμια. Ωρέ τι έχει να γίνει!
Βεβαίως και θα πρέπει να σταματήσει η στρέβλωση του ενός και μόνον φραγμού, του ενός και μόνον εμποδίου, της μίας και μόνον κρίσης που αν την περάσεις επιτυχώς αποφοιτάς αυτόματα. Αλλά αλλίμονο αν ένα θεσμό από τους λίγους στην Ελλάδα που δεν έχουν πολυκατηγορηθεί για αδιαφάνεια, τις πανελλήνιες, τον καταργήσουμε και αναλάβουν τα πανεπιστήμια να διαλέγουν τους φοιτητές τους! Θα γελάσει και το παρδαλό κατσίκι!
μικρή σφήνα πει αστυνομίας:
Ίσως είναι καιρός στην ελληνική κοινωνία οι μπάτσοι να γίνουν αστυνομικοί και οι πολίτες να μην χρειάζονται μπάτσους για να συμπεριφέρονται νόμιμα. Να αντιμετωπιζόμαστε αλλά και να συμπεριφερόμαστε ως πολίτες.
Συνεχίζοντας περί των ανώτατων ιδρυμάτων
Όχι εγώ και με το φοιτητή που δεν πατά θα τα βάλω locus, γιατί η σχολή δεν είναι λύκειο. Η σχολή σου δίνει τα εφόδια για την δουλειά που θα ακολουθήσεις μετά. Ειδικά σε δουλειές που ασχολούνται με την ανθρώπινη υγεία είναι πολύ σοβαρό θέμα.Ποιος θα ήθελε να τον εξετάζει γιατρός που απουσίαζε...;
Αγαπητέ Οδυσσέα είχαμε κάνει διαμαρτυρίες και μάλιστα γραπτές. Αλλά όποιος ή όποιοι έκαναν τέτοιες κινήσεις απλά... δεν περνούσαν τα μαθήματα. Και ένα εξάμηνο είναι μισός χρόνος. Μετά από κάτι τέτοιο το ξανασκέφτεσαι πολύ για καταγγελία.
Όχι ότι δεν υπάρχουν καθηγητές που διαφέρουν, θα ήμουν άδικος. Μπορώ να αναφέρω αρκετούς που πραγματικά προετοιμάζουν την δουλειά τους με μεθοδικότητα και ενθουσιασμό, μεράκι, αποτελώντας πρότυπο για τους συναδέλφους τους αλλά και για τους φοιτητές/σπουδαστές.
cortlinux,
είναι προς τιμήν σας το ότι κάνατε καταγγελίες. Έχεις δίκιο όμως, πως έτσι όπως είναι το σύστημα κάποιος σε κρατάει στο χέρι...
Θα συμφωνήσω με την ανάγκη επανίδρυσης των πανεπιστημίων, αλλά επειδή στην πράξη αυτό είναι πολύ δύσκολο να γίνει, ίσως η λύση να είναι μικρές, σταδιακές αλλαγές προς τη σωστή κατεύθυνση, ώστε να γίνονται δεκτές χωρίς πολλά παρατράγουδα.
Και σίγουρα, αυτό που λείπει, είναι ένας υπουργός παιδείας που να δείχνει πως πραγματικά θέλει να ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΕΙ με το υγιές κομμάτι της πανεπιστημιακής κοινότητας και όχι να απειλεί με σοκ... Με τέτοιες επιθετικές δηλώσεις και πολιτικές, συνήθως επιτυγχάνεται το αντίθετο αποτέλεσμα, ακόμα κι αν έχεις τις καλύτερες προθέσεις.
Οταν η πολιτική έχει μπεί στα εκπαιδευτικά ιδρύματα, (πιστεύω παγκόσμια πρωτοτυπία), όταν η πλειονότητα των ακαδημαικών δασκάλων δεν επιθυμεί την αξιολόγηση των ιδίων αλλά και των ιδρυμάτων που υπηρετουν, όταν το καθηγητικό κατεστημένο κρατεί γερά μέσα από πολιτικές και οικογενειακές διασυνδέσεις, βλέπω χλωμό το τοπίο μπροστά μου.
Υ.Γ.Σε ποιά χώρα της ΕΟΚ, κάποιος που τελειώνει μια σχολή στην Ευρώπη με σειρά αξιολόγησης 209, οταν το δικό μας ΕΜΠ είναι στην 410, περιμένει 3 χρόνια (με λίστα προτεραιότητας)να δώσει 4 μαθήματα γιά να ισοτιμηθεί;
@Yosemite Sam
το event (στην τηλεοπτική πολιτική ζωή του τόπου) δεν τά έφεραν οι αντιεξουσιαστές! και φυσικά δεν είναι αυτοί που τα συντηρούν
(όπως δεν είναι αυτοί που καθορίζουν την ροή των ειδήσεων)
ίσως γι΄αυτό οι ειδήσεις δεν βλέπονται.
Η σκηνή με το λουρί στο λαιμό του γυμνού πρύτανη θα μπορούσε να προέρχεται και απο την παραμονή αλλόδαπής πουτάνας σε ελληνικό αστυνομικό τμήμα
(η από το Γκουαντάναμο ή απο τους Ναζί ή τον Τσαουσέσκου.)
Πάντως έτσι η αλλιώς σηματοδοτεί προβληματική(καταπιεσμένη) λίμπιντο η οποία με την σειρά της φέρνει παραλήρημα και φανατισμό.
υγ.
Υπάρχουν πολύ σοβαρότερα πολιτικά στρώματα (αυτά που δρομολογούν τις Εξελίξεις,καθορίζουν νοοτροπίες και συμπεριφορές, και πουλάνε επιχειρήσεις δημοσίου συμφέροντος)για να δώσει κανείς οδηγίες συμπεριφοράς αφ' Υψηλού-
και πολύ περισσότερο πολιτικοί χώροι τόσο μεγάλοι (ευρύχωροι)που θα μπορούσαν να στεγάσουν κατ' αρχήν την αυτοκριτική μας!
Καλημέρα σε όλους !
Το Ελληνικό Πανεπιστήμιο είναι τελειωμένη υπόθεση..
Με "νόμιμες" διαδικασίες εντός του υπάρχοντος συνταγματικού και νομοθετικού πλαισίου δεν γίνεται τίποτε..
Η ριζική αλλαγή του Συνταγματικού και νομοθετικού πλαισίου δεν φαίνεται πιθανή στον οριζοντα..
Θα βρει την λυσσαλέα αντίδραση των "σιτιζομένων" (οικονομικώς, πολιτικώς, ιδεολογικώς)στο "Πρυτανείο".
Με ποιά "ιδιοφυή" επιχειρήματα θα πείσετε τις κρατούσες (συνδικαλιστικώς, πολτικώς, ακόμη και οικονομικώς) ομάδες στα ΑΕΙ (ομάδες καταλήψεως θέσεων "πού έχουν κάνει γιούργια στο ταψί με τα κουλούρια") να εγκαταλείψουν την νομή της εξουσίας τους, νομή την οποία με χίλια μέσα κατεκτησαν;Έτσι κάθε απόπειρα βελτιώσεως θα προκαλέσει μεγάλο πολιτικό κόστος στην ανώριμη και παρασυρόμενη Ελληνική κοινωνία.
Εγώ δεν βλέπω στην σημερινή Βουλή των 300 πρόσωπο που να αναδέχεται τέτοιο πολιτικό κόστος..
Επομένως; Κλάφτα Χαράλαμπε!
Εάν όμως δεν αλλάξει το "κουμάντο" στα ΑΕΙ ελπίδα δεν υπάρχει..
Και το "κουμάντο" μπορεί να αλλάξει μόνον με τον περιορισμό της διοικητικής αυτοδυναμίας και αυτοδιοικήσεως των ΑΕΙ, με την πλήρη κατάργηση του λεγομένου "Πανεπιστημιακού" ασύλου (ασύλου αλητών, κακοποιών κλπ κλπ) και με άλλα τέτοια ριζικά μέτρα.
Μέχρι τότε κάθε ευρώ που δίνουμε στα ΑΕΙ είναι φόρος πεταμένος..
Θα έπιανε καλίτερο τόπο στα χέρια των φορολογουμένων..
Και εγώ δυστυχώς έχω γράψει καιρούς αντίστοιχα με το δικό σας κείμενα.
Λέω δυστυχώς έπειδή πρόκειται για ελπίδες ανέφικτες..
Φίλε locus
μοιάζει να σε πονάει πολύ αυτή η στρεβλή κατάσταση στα πανεπιστήμιά μας, αλλά έχουμε όλοι "μερίδιο" σ αυτά που συμβαίνουν εδώ...
δεν θ αναφερθώ αναλυτικά, γιατί με κάλυψαν ο/η univers, cortlinux, vasikos metohos
Για την αγωνία των μέσα να βολέψουν τα παιδιά τους, δεν θα διαφωνήσω univers. Γνωρίζω την μάχή κάποιου εξ Ελλάδος που βρέθηκε στην Αμερική, για ένα χρόνο, ενώ ο πατέρας του αγωνιζόταν να τον βολέψει σε ελληνικό πανεπιστήμιο. Τιτάνιος αγώνας. Για τις πανελλήνιες δεν γνωρίζω πολλά πράγματα. Ας μείνουν εφόσον είναι μια διαφανής διαδικασία.
H ΕΛ.ΑΣ. corilinux έχει χάσει την αξιοπιστία της. Ολοι γνωρίζουν πως η ΕΛ.ΑΣ. είναι ως επι το πλείστον δημοσιουπαλληλίκι. Τελευταία βέβαια, εκπαιδεύτηκαν μερικές καλές ομάδες αντιμετώπισης τρομοκρατίας, λόγω Ολυμπιακών. Μετα την σεβαστή και υπέρογκη προσπάθεια του Μιχάλη Χρυσοχοίδη, για αναδιοργάνωση των υπηρεσιών της χώρας, και την κομματική του απομάκρυνση, τα πράγματα ξαναήρθαν στη παλιά τους θέση. Ο Πολύδωρας, εκτός απο ακατάλληλος, ήταν και γελοίος. Η επαγγελματoποίηση της Ελληνικής Αστυνομίας είναι άμεση ανάγκη μας. Ολες οι κοινωνίες χρειάζονται επαγγελματική αστυνομική βοήθεια. Προσωπικά ανήκω στην ομάδα των ανθρώπων που εχω πολλούς λόγους να μην την εμπιστεύομαι.
Για την υποχρεωτική παρουσία του φοιτητή θα συμφωνήσω. Οσο περισσότερο τόσο καλύτερα.
Ο Υπ. Παιδείας Odysseas έχει ρίξει μεγάλη προσοχή στο άρθρο 16 και τα ιδιωτικά. Κατα τη γνώμη μου, το θέμα αυτό είναι εντελώς διαφορετικό. Προτεραιότητα έχει αυτό που ήδη χρηματοδοτούμε. Το σπίτι μας καίγεται.
Εχουμε ήδη επιτρέψει σε ξένα πανεπιστήμια να κάνουν περίεργα παραρτήματα στην Ελλάδα, χωρίς ο νομικός χώρος να έχει ξεκαθαριστεί. Δεν είμαι φιλοσοφικά κατα των ιδιωτικών, αλλά για την περίπτωση της Ελλάδας είναι νομίζω πολύ νωρίς.
Αγαπητέ giant η χώρα μας χρειάζεται μερικά, ας πούμε 10, σοβαρά, και ελιτίστικα πανεπιστήμια. Τα υπόλοιπα ας είναι σχολές, ας είναι ό,τι νάναι. Εκεί, η χώρα χρειάζεται να φιλτράρει την κορυφή της.
Η χώρα μας χρειάζεται ένα μακροχρόνιο αναπτυξιακό σχέδιο, σχεδιασμένο απο ψηλά, απο έναν φορέα που να υπερβαίνει την κυβέρνηση. Κατά τη γνώμη μου, Εξωτερική Πολιτική, Οικονομία, και Ανάπτυξη, θα πρέπει αν αποκοπούν απο τις δικαιοδοσίες της εκάστοτε κυβέρνησης. Θα επιθυμούσα να δώ τη δημιουργία τριών φορέων σκέψης που θα έκαναν το σχεδιασμό των σημαντικότερων σχεδίων την χώρας. Η εκάστοτε κυβέρνηση θα μπορούσε απλά να παίξει το ρόλο του διαχειριστή.
Δεν είναι ουτοπία. Υπερβαίνει βέβαια την παρούσα πολιτική μας αντίληψη. Θα χρειαζόμασταν ίσως και κάποιες συνταγματικές και πολιτιακές αλλαγές.
Φίλε Ψούξ καλημέρα. Μα σίγουρα η παρακμή είναι γενική, και σε όλους τους τομείς, όχι μόνον τα σχολεία. Η γενική σκανδαλολογία που επικρατεί τα τελευταία χρόνια, αφήνει πικρή γεύση. Τα πάντα χρειάζονται αναθεώρηση. Δεν έχουμε πιά χρόνο. Τα επόμενα μερικά χρόνια είναι κρίσιμα. Εκεί θα κριθεί αν θα μπορέσουμε να αντέξουμε στις δυναμικές του μέλλοντος.
Αγαπητέ Χρίστο Βαρδάκα , δεν διαφωνώ με όσα λές, δυστυχώς θα έλεγα συμφωνώ. Αν υπάρχει κάποια περίπτωση αυτός ο τόπος να αντέξει τα καλέσματα των καιρών, χρειάζονται τεράστιες νομικές, δομικές και στρατηγικές αλλαγές.
Απο τα πολιτικά μηνύματα που παίρνω πάντως, δεν είμαι πολύ αισιόδοξος.
Mαρία μου καλημέρα. Το θέμα της Παιδείας καίει του πάντες. Εχω βιώσει απο κοντά φοβερές συνθήκες ανταγωνισμού, και βλέπω πως στην Ελλάδα υπάρχει η γενική εντύπωση πως τίποτα δεν θα μας αγγίξει, θα συνεχίσουμε να ζούμε απλά, με λίγα, και φιλοσοφώντας. Ερχεται καταιγίδα. Σε είκοσι χρόνια απο σήμερα, πιστεύω, ο κόσμος δεν θά έχει πλέον τη δομή που έχει σήμερα.
Φίλε ψουξ αν δεν απατώμαι στο σχόλιό σου λανθάνει μια συμπάθεια προς τον αντιεξουσιαστικό χώρο.
Οπως φαντάζομαι αντιλαμβάνεσαι τα παιδιά με τις μολότωφ και τα καδρόνια είναι απο τους μεγαλύτερους χορηγούς στην προσπάθεια για περισσότερο και πιο αυταρχικό κράτος.
Χωρίς θηριώδεις συμπεριφορές οι θηριοδαμαστές μένουν άνεργοι.
.
Συμφωνώ φίλε Locus.
γι' αυτό αντιτίθεμαι σε ότι προσπαθεί
να με αποσυγκεντρώσει από το πραγματικό πρόβλημα.
Που φυσικά δεν είναι 20 νεαροί που "λήστεψαν" συμβολικά απο εναν Σκλαβενίτη πάνες και γάλατα
επειδή δεν περίμεναν όπως εμείς οι ώριμοι μια τηλεοπτική ανακοίνωση-διαφήμιση του ΙΝΤΚΑ
αλλά η ίδια η Ακρίβεια!
το ότι λαμβάνει χώρα μια πολιτική δράση που δεν την καλύπτουν κάμερες
αλλά παρ' όλα αυτά γίνεται θέμα σημαίνει οτι πέτυχαν το σκοπό τους αυτοί που την έκαναν.Ακόμα και αν δεν μας αρέσουν ούτε τα ρούχα τους
ούτε ο τρόπος ζωής τους,
κατάφεραν να μας υπενθυμίσουν το βασικό θέμα
Οτι η Σχέση μισθού με το κόστος ζωής δεν παραμένει άνιση Διευρύνεται!
Καλό απόγευμα
Είμαι αρκετά επιφυλακτικός στις προτάσεις 1, και 3, αν και οι πρώτες σκέψεις που έκανα βλέποντας τα έκτροπα από την τηλεόραση ήταν παρόμοιες με αυτές. Γνωρίζοντας ωστόσο ότι είναι τεραστία η δύναμη της εικόνας, και συχνά ύποπτος ο ρόλος των δημοσιογράφων στην διαμόρφωση της κοινής γνώμης διατηρώ μια επιφύλαξη, έτσι ώστε να καταλήξω σε συμπεράσματα όχι εν βρασμό ψυχής. Επίσης δεν είμαι της λογικής «πονάει χέρι, κόβεις χέρι», και το λέω αυτό για την καταστολή του τραμπουκισμού (κατά τη γνώμη σας προϋποθέτει την κατάργηση του ασύλου. Πιθανόν να υπάρχουν και άλλοι τρόποι). Είμαι επιφυλακτικός επίσης στην πρόταση για την καταβολή διδάκτρων. Γνώρισα πολλούς που κατά την διάρκεια των σπουδών τους δούλευαν παράλληλα για να ανταποκριθούν στα έξοδα. Πολλά από αυτά τα άτομα, παρακολουθούσαν ανελλιπώς τα μαθήματα τους, δεν ήταν ενταγμένοι σε κάποια παράταξη, και δεν συμμετείχαν σε τραμπουκισμούς καταλήψεις κ.τ.λ.
Στην κουβέντα που γίνεται θα ήθελα να προσθέσω κάποιες παρατηρήσεις, με σκοπό την προαγωγή της και όχι την κατάληξη συμπερασμάτων.
Ένας βασικός ρόλος του ελληνικού πανεπιστήμιου στην Ελλάδα (αποδειχτικέ εκ των πραγμάτων),είναι αυτός της τροφοδοσίας του ελληνικού κοινοβουλίου από φοιτητοπατερες, ή καθηγηταραδες.
Δεν είναι δυνατόν κατά την γνώμη μου ο υπάρχον συνδικαλισμός μέσω των κομματικών παρατάξεων να προάγει το ελληνικό πανεπιστήμιο, γιατί οι παρατάξεις είναι ουσιαστικά φερέφωνα των κομμάτων. Τα κόμματα όπως με τις κατά τόπους οργανώσεις, έτσι και στα πανεπιστήμια, έχουν διαμορφώσει ιδεολογικά τσιφλίκια, και συχνά ανάλογα με τα συμφέροντα τους χρησιμοποιούν την μάζα (και την δύναμη αυτής) των φοιτητών, βγάζοντας τους στους δρόμους, ή υποκινώντας τους σε καταλήψεις.
Αναρωτιέμαι επίσης αν καταργώντας το άσυλο, δεν θα αργήσουμε να θρηνήσουμε αθώα θύματα από αστυνομική βία, όπως έχουμε άλλωστε θρηνήσει στο παρελθόν, ακόμη και στην μέση του δρόμου από «νόμιμη άμυνα» ή από «λάθος».
Το γεγονός ότι οι πρυτάνεις αν και έχουν το δικαίωμα δεν έχουν καλέσει ποτέ την αστυνομία να καταστείλει τους τραμπουκισμούς, είναι το σημείο κλειδί . Αν παραδείγματος χάριν ποινικοποιηθει η μη κλήση της αστυνομίας από τους πρυτάνεις, τότε ο κάθε ένας θα το σκεφτεί πολύ σοβαρά να μην την καλέσει, γιατί θα λογοδοτήσει στον εισαγγελέα. Πάλι λόγοι ψηφοθηρίας υποπτεύομαι ότι δεν έχουν επιτρέψει στο παρελθόν αλλά ούτε θα επιτρέψουν στο μέλλον να γίνουν τέτοιες ενέργειες. Αλλά ίσως η λήψη μέτρων προς αυτήν την κατεύθυνση ίσως δώσει λύσεις.
΄Η π.χ. η πρυτανικές θητείες να είναι το πολύ δυο φορές. Να μην σκέφτονται την εκλογική απώλεια, στην λήψη κάθε απόφασης.
Εγώ προσωπικά δεν βλέπω τον λόγο της ύπαρξης της πολιτικής (κάτι που συνάδει τις ύποπτες συναλλαγές όπως άλλωστε και στην ελληνική κοινωνία) τουλάχιστον με αυτήν την μορφή στα ελληνικά πανεπιστήμια. Δεν ξέρω τι γίνεται στο εξωτερικό, να υποθέσω ότι πιθανότατα υφίσταται ο λεγόμενος «πολιτικός πολιτισμός» και όχι το ρουσφέτι, και τα κομματικά συμφέροντα?
Aγαπητέ Picos Apicos καλωσήρθατε στο μπλόγκ μου. Με τον ένα ή αλλο τρόπο, η πανεπιστημιακή περιουσία και ο χώρος φοίτησης πρέπει να προστατευθούν. Προσωπικά δεν κατανοώ γιατί οι χώροι μάθησης, βιβλιοθήκες, εργαστήρια κλπ είναι ανοιχτά στους μη φοιτητές. Το πανεπιστήμιο θα ορίσει την προστασία του χώρου, και θα φέρει την ευθύνη. Εαν επιθυμεί αυτοκυριαρχία. Είμαστε μια ανοιχτή κοινωνία, και δεν είναι δυνατόν να προβλέψουμε τα πάντα. Κάθε απόφαση έχει ρίσκο. Φυσικά και μπορεί κάποτε να σκοτωθεί κάποιος απο λάθος της αστυνομίας. Η αστυνομία, είναι το επίσημο όργανο διατήρησης του νόμου. Η αναβάθμισή της, πρέπει κατα τη γνώμη μου, να αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα της κυβέρνησης. Μερικά δε εκατοντάδες ευρώ το χρόνο (βιβλία, εργαστηριακά έξοδα, φαγητό), δεν νομίζω πως θα λύγιζαν κανέναν. Ολα τα πανεπιστήμια της Ευρώπης έχουν δίδακτρα. Κανείς δεν σέβεται το απολύτως δωρεάν. Το βλέπετε. Οι φοιτητές, είναι κατα τη γνώμη μου οι πελάτες που έρχονται στο πανεπιστήμιο για να πάρουν μια υπηρεσία. Δεν την αγοράζουν, γιατί την πληρώνουμε όλοι οι Ελληνες συλλογικά. Είναι δηλαδή δωρεάν. Οι υποχρεώσεις τους είναι συγκεκριμένες. Να φοιτήσουν και να μάθουν. Η εκλογή των καθηγητών, δεν είναι πρόβλημα και δικαιοσοδία τους. Ούτε οι κομματικές γραμμές και ιδεολογίες. Ας τους απαλλάξουμε λοιπόν. Και ας περάσουμε την ευθύνη εκεί που πρέπει.
Καλημέρα, Locus Publicus,
Εγώ θα συμφωνήσω με όσους λένε ότι το κύριο πρόβλημα είναι η κομματικοποίηση των πανεπιστημίων. Κυρίως οι διάφορες εκφάνσεις της αριστεράς έχουν δει τα πανεπιστήμια αλλά και τα δευτεροβάθμια σχολεία σα τον ιδανικό χώρο στρατολόγησης. Συνεπώς, το πρώτο βήμα θα ήταν η κατάργηση των οργανωμένων κομματικών νεολαιών. Κάποτε πρέπει να καταλάβουμε ότι άλλο η πολιτικοποίηση και άλλο η κομματικοποίηση. Το να υποστηρίζεις κάποιο πολιτικό φορέα δε σημαίνει ότι πρέπει να ακολουθείς τυφλά τις επιταγές του. Και στο κάτω-κάτω της γραφής οι κομματικές νεολαίες μπορεί να λειτουργούν κάλλιστα εκτός του πανεπιστημίου. Το σημερινό καθεστώς του πανεπιστημιακού 'ασύλου' είναι απόρροια αυτής της στρεβλής κατάστασης.
Αγαπητέ pano καλωσήρθες.
Σωστά το τοποθετείς. Εχουμε έτσι φτάσει στο σημείο να μην μπορούμε να λύσουμε το απλό πρόβλημα, γιατί γύρω απο τον κομματισμό και τις δυναμικές του, αναδύεται ένα πυκνό δάσος συντεχνιών. Ο κομματισμός είναι το μεγαλύτερο πρόβλημά μας. Ισοπέδωσε όλες τις αξίες μας, και έχει εισχωρήσει ακόμα και στην λογική μας. Νάσαι καλά. Θα σε επισκεφτώ.
η όποια κομματοποίηση όπως σωστά αναφέρθηκε στηρίζεται στο γεγονός της παράλογης γραφειοκρατείας. η όποια απαγόρευση απλά θα τους ηρωωποιήσει. Κι επειδή τονίζεται μόνο ο ρόλος της άκρας αριστερας να αναφερθούμε και στην καλή μας δεξιά που συνήθως δεσμεύει μέχρι και σε αισχρό βαθρό τους ψηφοφόρους της (σε σημείο που να υπάρχουν κανονικοι κατάλογοι -φακέλωμα των σπουαδαστών στα χέρια τους.
Η κατάργηση των κομμματων δεν θα φέρει πολιτικοποίηση μια και οι όποιες ομάδες πανεύκολα και με διαφορετικό τρόπο θα ξανασχηματισθούν.
Άλλωστε αντίστοιχα και τα κόμματα στην κανονική ζωή δεν προσφέρουν πολιτικοποίηση. Αυτό δεν σημαίνει ότι τα καταργούμε
Post a Comment