Tuesday, March 10, 2009

Επιτέλους Κινητροδότηση Δεξιοτήτων

Kρατάω την ανάσα μου, φίλοι μπλόγγερς, μέχρι να αποκωδικοποιήσει ο κ. Μπαμπινιώτης όλες τις θέσεις και απόψεις για την Παιδεία. Είμαι απολύτως σίγουρος πως επιτέλους η Παιδεία στην Ελλάδα θα εκτοξευτεί σε επίπεδα υψηλής ποιότητας. Θα χρειαστεί ο άνθρωπος, όπως μάθαμε, ένα εξάμηνο για να δαμάσει την υψηλή συλλογική, αλλά τί να κάνουμε, το καλό το πράγμα αργεί.

Και πως να μην είμαι αισιόδοξος όταν ακούω πως στο νέο σύστημα θα εισαχθεί και Ζώνη Πολιτισμού που θα συνδέσει την Παιδεία με τον Πολιτισμό μας. Ακούγεται πολύ σοβαρό αυτό. Θα φάμε δηλαδή τέτοια αριστερίστικη θολοκουλτούρα και λαϊκισμό στη μάπα που θα μας στεγνώσει ο εγκέφαλος. Ειδικά ο όρος «κινητροδότηση δεξιοτήτων», με το οποίο θα ασχοληθεί επίσης ο μέγας γλωσσολόγος, είναι όλα τα λεφτά. Με άγγιξε βαθύτατα. Το είπε και ο Αρης.

Και μια και ξέρω πως ξεκινάμε απο μηδενική βάση, να συνεισφέρω και γώ τη γνώμη μου. Θα πρότεινα λοιπόν τον όρο «Ξεσκατάρισμα Τοπίου», Landscape Xeskatarisma, στα αγγλικά. Και αναφέρομαι βέβαια στον βόθρο των διαφόρων ΤΕΙ που έχουν γεμίσει τη χώρα με σχολές του χαβαλέ και της σοβιετικής έμπνευσης αντιπαραγωγικής μόρφωσης και θολοκουλτούρας. Καταννοώ βέβαια πως κάθε δήμος και δήμαρχος τα θέλει για την τοπική οικονομία και αγορά. Στις διάφορες τοπικές κοινωνίες της επαρχίας, ειναι το καλύτερο μέρος για καμάκι, λαϊκό μπουζουκοξεφάντωμα και σφηνάκια. Εχω φίλους που βιοπορίζονται απο αυτό το μοντέλο, και δεν το αλλάζουν με τίποτα. Δεν υπάρχει αντικείμενο σπουδών, ούτε μαθήματα, ούτε προετοιμασία, το κοινό είναι επιπέδου Θώδη, και το όλο περιβάλλον θυμίζει πρωινάδικο και ξεκολιαριλίκι. Το καμάκι όμως, μου λένε, είναι δυνατό. Ακουσα επίσης πως συζητιέται να εξισωθούν τα ΤΕΙ με τα άλλα Πανεπιστήμια. Σοφή σκέψη φίλοι μπλόγγερς. Πώς να φέρω αντιρρήσεις...

Ποιός δεν θα ήθελε για παράδειγμα να σπουδάσει Ιχθυολογία στα ΤΕΙ Μεσολογγίου, περνώντας μερικά δημιουργικά χρόνια επιστημονικής περισυλλογής ενοικιάζοντας ενα υπαίθριο δωματιάκι χωρίς τουαλέτα σε ταράτσα για 500 ευρώ το μήνα; Ποιός θα έχανε την ευκαιρία να κοιμάται κάτω απο κλιματαριά, οσφραινόμενος την αρμύρα της Ιεράς Πόλης της Επανάστασης, μέ άμεση πρόσβαση σε τουλάχιστον 100 μπαράκια και ξενυχτάδικα;

Ποιός δεν θα ήθελε να πάει επιτέλους σε ενα απο τα 35 γεωπονικά τμήματα των ΤΕΙ της χώρας, όπου προετοιμάζονται οι καινούργιες τεχνολογίες του 21 αιώνα; Η στα τρομερής προοπτικής και κατάρτισης τμήματα Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων ή Διοίκησης Eπιχειρήσεων Aγροτικών Προϊόντων και Tροφίμων που απ’ ό,τι ακούω αποκτά η γενέτειρα;

Είμαι ενθουσιασμένος. Η προετοιμασία και στρατηγική αυτής της κυβέρνησης για την Παιδεία, είναι τόσο εντυπωσιακή, φίλοι μπλόγγερς, που για να σας δώσω ένα παράδειγμα, πρίν λίγους μήνες, ήρθε και στη γενέτειρα ο κ. Στυλιανίδης, και ανακοίνωσε την ίδρυση νέου Πανεπιστημίου. Ενθουσιάστηκαν και οι ντόπιοι (καλά έκαναν οι άνθρωποι), αλλά μετα λίγες μέρες, παρά τις βαρύγδουπες ανακοινώσεις, ο υπουργός δεν θυμότανε ακριβώς τί ήτανε στο σχέδιο του νέου πανεπιστημίου (τόσο προχωρημένη ήταν η μελέτη), και δεν ήταν σίγουρος σε ποιά πόλη ακριβώς θα το έχτιζε. Ετσι το Πανεπιστήμιο Αγρινίου έγινε Πανεπιστήμιο Δυτικής Ελλάδας χωρίς έδρα, ο ίδιος δεν περνάει πια απο την πόλη, και η όλη υπόθεση αναμένει Ξεσκατάρισμα.

Ακούω πως τσακώνονται και για τη Βάση. Σωστό. Οταν η βάση ηταν 5, δούλευαν όλα τα μπαράκια. Οταν έγινε δέκα, έσπασε η κίνηση, και τα δωμάτια κάτω απο τις κλιματαριές μένουν ξενοικίαστα. Να καταργηθεί λοιπόν και η Βάση. Ολοι μέσα. Και μην ξεχνάμε και το πατροπαράδοτο Ασυλο. Στα ΤΕΙ της γενέτειρας, οι ψαράδες απευθύνονται πιά στους φοιτητές για βελτιωμένους δυναμίτες για ψάρεμα. To σύστημα δουλεύει.

Επιτέλους λοιπόν, θα γίνει κινητροδότηση δεξιοτήτων. Κύριε Μπαμπινιώτη, πάρε το θέμα πάνω σου...

* Στην ανακοίνωση βέβαια, δεν έγινε καμμία αναφορά για σύνδεση με την Αγορά. Επουσιώδη θέματα για τους λαϊκιστές κυβερνώντες..

20 comments:

Roadartist said...

Το άκουσα και εγώ..
Θα εισαχθεί μάθημα Πολιτισμού στα ελληνικά σχολεία.. Τόσο καιρό το ζητάμε.. Επειδή όμως πάντα τη τελευταία στιγμή κολλάει, περιμένω να το δω.. Μακάρι.

Roadartist said...

..είμαι εννοείται θετική.. Αλλά δεν εμπιστεύομαι την οργάνωση.. το αν, το πότε, το ..πως θα γίνει..

αθεόφοβος said...

Τι φρούτο είναι παλι αυτό η σύνδεση με την αγορά;
Προφανώς δεν έχεις διαβάσει τις απόψεις του κ. ΓΕΡΑΣΙΜΟυ ΣΠΑΘΗ (αντιπρύτανη του ΕΜΠ)

Εκτός από τα Τμήματα των ΤΕΙ που ήδη έχουν υποστεί τις επιπτώσεις από τη βάση του 10, θα προστεθεί και πληθώρα πανεπιστημιακών Τμημάτων, περιφερειακών κυρίως ΑΕΙ, που δεν τυγχάνουν άμεσης υλικής ανταλλαξιμότητας στην αγορά εργασίας, τα οποία θα οδηγηθούν σε μαρασμό και σταδιακά θα εξαφανιστούν.
http://www.enet.gr/online/online_text/c=112,dt=27.07.2008,id=69949600

Δηλαδή θέλεις να χασουν τις θέσεις τους οι άνθρωποι;
Δεν ντρέπεσαι;

Odysseas said...

"Έξω οι εταιρείες από τις σχολές". Έτσι έγραφε ο τοίχος που είδα να χτίζεται μπροστά στα μάτια μου από φοιτητές(?), πριν 2 χρόνια που μόλις είχα επιστρέψει στη βόρεια αφρική. Ο τοίχος χτιζότανε έξω από το Γραφείο Διασύνδεσης (το career center που λέτε κι εσείς οι αμερικάνοι), σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τις εταιρείες που υπαγορεύεουν το πρόγραμμα σπουδών και τις κατευθύνσεις της έρευνας. Λες και τηρείται πρόγραμμα σπουδών ή γίνεται σοβαρή έρευνα από εταιρείες στην Ελλάδα.

Το χτίσιμο του τοίχου είχε λάβει χώρα παρουσία τηλεοπτικών καμερών και οι αρχιμάστορες κάνανε και δηλώσεις. Φυσικά κανείς δεν πλήρωσε ποτέ τα έξοδα για τους εργάτες που γκρέμισαν τον τοίχο και καθάρισαν το χώρο. By the way, πιο στραβό τοίχο δεν έχω δει, ελπίζω να μην τον έχτισαν πολιτικοί μηχανικοί!

Λίγες μέρες νωρίτερα είχε χτιστεί άλλος τοίχος έξω από την πόρτα του Ειδικού Λογαριασμού Έρευνας του ΕΜΠ, της υπηρεσίας μέσω της οποίας περνάνε όλα τα ερευνητικά προγράμματα (προερχόμενα κυρίως από την κακιά ΕΕ και το διευθυντήριο των Βρυξελών που μέρα-νύχτα σκέφτεται πως θα μας υποδουλώσει).

Τι να την κάνουμε λοιπόν τη σύνδεση με την αγορά? Δεν είδες τι κακό έκανε στην Αμερική η αγορά? Ενώ στη Βόρεια Κορέα ζουν και βασιλεύουν!

athinovio said...

καλημέρα σε όλους.

το πρόβλημα της παιδείας δεν είναι η βάση, δεν είναι το άσυλο, δεν είναι η σύνδεση με την αγορά. το πρόβλημα της παιδείας είναι οι πολιτικοί που δεν έχουν πάει σχολείο όπως όλοι μας.

αν το είχαν κάνει θα ήξεραν ότι ο μέσος νέος πάει στο πανεπιστήμιο για να μπορέσει αργότερα να ασκήσει με επιτυχία κάποιο επάγγελμα, αρα είναι φύσει συνδεδεμένη με την αγορά η φοίτηση στα πανεπιστήμια, εκτός αν μιλάμε μόνο για παιδεία πλουσίων που έχουν λύσει όλα τους τα προβλήματα και ενδιαφέρονται μόνο για την καλλιέργεια του νου.

το ότι τα πανεπιστήμια φέτος δεν είχαν βιβλία δεν παίζει απολύτως κανέναν ρόλο και βρίσκεται εκτός των αρμοδιοτήτων του άρη, ο οποίος ασχολείται με πιο σοβαρά θέματα.

Unknown said...

Αγαπητέ Locus,

Το Τμήμα Ιχθυοκομίας Αλιείας ΤΕΙ Μεσολογγίου ήταν στις επιλογές μου μια και βρίσκω τις ιχθυοκαλλιέργειες πολύ ενδιαφέρουσες.

Συμπτωματικά, αγαπητός ξάδελφος της γυναίκας μου ο Βαγγέλης Γείτονας, έχει δημιουργήσει εκ του μηδενός, το μεγαλύτερο εκτροφείο χελιών στην Ευρώπη. Τα χέλια αναπαράγονται στη θάλασσα των Σαργασών, ο γόνος ψαρεύεται στα ανοιχτά από Ισπανία μέχρι Βρετανία, μεταφέρεται αεροπορικώς με τσάρτερ στα Ιωάννινα ή το Άκτιο, και οδικώς στις εγκαταστάσεις στην Άρτα. Χρειάζονται δύο χρόνια για να ενηλικιωθεί και να πωληθεί. Η εκτροφή είναι ιδιαίτερα δύσκολη καθώς παραμικρή μεταβολή σε θερμοκρασία, οξυγόνο, τροφή, μόλυνση νερού, σκοτώνει τα χέλια.

Όποτε βρεθείς στα μέρη μας, μπορούμε να κάνουμε μια επίσκεψη στις εγκαταστάσεις, να δεις και θετική επιχειρηματικότητα στα πάτρια εδάφη !!

Όχι ο Βαγγέλης δεν σπούδασε Ιχθυοκαλλιέργεια. Πράγματι το επίπεδο πολλών ΤΕΙ είναι, όπως το περιγράφεις, τραγικό. Δεν νομίζω ότι για αυτό ευθύνεται η βάση εισαγωγής. Εξάλλου παιδιά που δεν καταφέρνουν να μπουν ούτε σε ΤΕΙ, πηγαίνοντας για σπουδές στο εξωτερικό τα καταφέρνουν μια χαρά.
Η κατάντια του ελληνικού πανεπιστημίου δεν διαφέρει από αυτή της ελληνικής κοινωνίας. Διαφθορά, οικογενειοκρατία, αναξιοκρατία, παραλογισμός. Ένα παράδειγμα Εδώ από το ενδιαφέρον site Greek University Reform Forum
Βέβαια αν δεν παινέψεις το σπίτι σου θα πέσει να σε πλακώσει… προσωπικά είμαι απόλυτα ευχαριστημένος από το επίπεδο σπουδών στο ΕΜΠ (αποφοίτησα το 1995, ένα εξάμηνο σπουδών στο Durham University με Erasmus). Σχετικές έρευνες Εδώ.

Locus Publicus said...

Αγαπητή μου Roadartist, η εισαγωγή ενός μαθήματος συγκεκριμένης ύλης (Πολιτισμού, Τέχνης, Θεάτρου, Οικονομίας, Μάνατζμεντ, κλπ), μπορεί να γίνει ανα πάσα στιγμή. Ο σκοπός της επιτροπής ειναι νομίζω στρατηγικότερος. Ισως το πρόβλημά μας είναι ακριβώς οτι δεν έχουμε ορίσει τί ακριβώς συζητάμε. Ελπίζω ο σκοπός της επιτροπής να είναι ο γενικός επανασχεδιασμός της ελληνικής Παιδείας, που αποσκοπεί σε καλύτερη διανομή και αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας, ωστε τόσο ατομικά, όσο και συλλογικά, η κοινωνία μας να μπορέσει να ανταποκριθεί στις ανάγκες τις εποχής μας. Μέσα σ΄ αυτό το πλαίσιο σκέψης, πρέπει νομίζω να αποφασίσουμε πολλά σημαντικά και στρατηγικά πράγματα. Τί είδους Παιδεία θέλουμε, τι θα κρατήσουμε, τί θα διώξουμε, σε τί τομείς και τεχνολογίες θα επενδύσουμε τους πόρους της κοινωνίας μας, πως θα αξιοποιήσουμε κατάλληλα το δυναμικό μας. Γενικά μαθήματα μόρφωσης έχουν σημασία στο επίπεδο της Μέσης Εκπαίδευσης. Απο κεί και πέρα, το ζητούμενο είναι να μπορέσουμε να μετρήσουμε το αποτέλεσμα που παράγει η κάθε επένδυση που κάνουμε (σε μετρήσιμα στοιχεία). Ενα απο τα μετρήσιμα στοιχεία, είναι το πόσες δουλειές και πλούτος παράγεται απο κάθε επένδυση. Αν η επιτροπή δεν ασχολείται μ' αυτά, τότε δεν γνωρίζω με τί ασχολείται.

Locus Publicus said...

Φίλε Αθεόφοβε, το γεγονός πως δεν υπάρχει καμμία αναφορά στην Αγορά, μου εγείρει την υποψία πως η κυβέρνηση λαϊκίζει. Θα τους βάλει όλους στο Πανεπιστήμιο γιατί αυτό θέλει ο λαός. Στη συνέχεια, οι στρατιές αποφοίτων των σχολών Ιχθυολογίας, Μάρκετινγ Αγροτικών Προιόντων, κλπ, θα ένωθουν με τις άλλες στρατιές των ανέργων συνεχίζοντας τον γνωστό κύκλο μιζέριας.

Το πόσο χρειάζονται οι απόφοιτοι της σχολής Μάρκετινγ Αγροτικών Προιόντων, φάνηκε και με τις καταλήψεις των Αγροτών. Ας τους έστελνε η κυβέρνηση κάποιους απόφοιτους για να βρούν αγορές για το λάδι, το βαμβάκι, το καλαμπόκι. Αντί τούτου, ανέλαβε και πάλι, το παθητικό και λαϊκίζων Κράτος.

Τα περισσότερα ΤΕΙ δεν παράγουν τίποτα το μετρήσιμο. Αν αυξηθούν, είναι χαμένοι πόροι και χρόνος. Ελπίζω να το συζητάει αυτό η επιτροπή. Νάσαι καλά.

Locus Publicus said...

Tοίχος στο Γραφείο Διασύνδεσης (career center), τοίχος στο Γραφείο Έρευνας του ΕΜΠ, τοίχος παντού.

Η μαρτυρία σου μετράει φίλε, Οδυσσέα, όλα αυτά ειναι γνωστά σε όλους μας. Βρισκόμαστε σε κρίσιμη οικονομική και κοινωνική καμπή. Οι χώρες που θα επιζήσουν την κρίση, θα είναι εκείνες που θα κάνουν σωστή επιλογή επενδύσεων στο μέλλον, και καλή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού τους. Μέχρις ένα σημείο, άνθρωποι σαν εσένα, θα περιμένουν και θα βοηθήσουν. Κατόπιν, θα ρίξουν μαύρη πέτρα πίσω τους, και θα προστεθούν στο δυναμικό άλλων χωρών. Και εκεί χάνουμε όλοι μας.

Βλέπω πως αποφεύγονται επιμελώς όλα τα θέματα που απαιτούν αλλαγή (Ασυλο, Αξιολόγηση Σχολών, ο ρόλος της Αγοράς). Αποφεύγονται συνειδητά και επίμονα. Διαβάστε την ανακοίνωςη του κ. Σπηλιωτόπουλου. Ασαφής. Μυρίζομαι λαϊκό νομοσχέδιο άρπα - κόλλα για κομματικούς και ψηφοθηρικούς λόγους. Και μετα, τα ίδια. Δεν έχουμε πια χρόνο. Αν τα πράγματα δεν αλλάξουν μέσα στον επόμενο χρόνο, το τρένο χάθηκε για μιά ακόμα γενιά.

Ευχαριστώ.

Locus Publicus said...

Aγαπητή μου Αθηνά, οι πολιτικοί μας έχουν μόρφωση, οι περισσότεροι μάλιστα και πάρα πολύ καλή. Καθώς και εμπειρία απο άλλες χώρες, εκπαιδευτικά συστήματα και αγορές. Αν εθελοτυφλούν είναι κομματική τους επιλογή.

Κατα τη γνώμη μου, η Βάση είναι το φίλτρο που βάζει τον κατάλληλο άνθρωπο στην κατάλληλη θέση. Δεν μπορείς να έχεις βαθμό 3 (που υποδηλώνει απάθεια, αμέλεια και αδιαφορία), και να περιμένεις την κοινωνία να επενδύσει πάνω σου ένα δεκαετές πρόγραμμα Ιατρικής.

Το Ασυλο έχει να κάνει με την έννοια της προστασίας της δημόσιας περιουσίας, των πόρων του φορολογούμενου κόσμου, και το περιβάλλον μέσα στο οποίο λειτουργούμε. Δεν μπορεί εσύ να σπουδάζεις και να θέλεις ηρεμία, και εγώ δίπλα σου να σου αρπάζω την κόλα, το κουτί με τα ψηφοδέλτια, να σου χτίζω τοίχους, και να φτιάχνω βόμβες. Μάλλον θα εκνευριστείς.

Γνωρίζουμε απο τις στατιστικές, πως οι Ελληνες δίνουν αξία στην Παιδεία. Την χρηματοδοτούν ατομικά και ιδιωτικά σε όλα τα επίπεδα. Φροντιστήρια για ξένες γλώσσες, για μαθήματα, κλπ. Μου είναι αδιανόητο να έχουμε κολλήσει στο άν ήρθαν ή όχι τα βιβλία. Ναί, αφού το κράτος τα υποσχέθηκε, πρέπει να τα δώσει. Δεν νομίζω πως οι έλληνες φοιτητές δεν έχουν τη δυνατότητα να αγοράσουν ατομικά τα βιβλία τους αν χρειαστεί. Αγόράζουν τόσα και τόσα άλλα.

Η κοινωνία μας δεν θα πάει μπροστά χρηματοδοτοντας το βαμβάκι, και τις κλωστουφαντουργίες. Πρέπει να επενδύσει σε τομείς που αποφέρουν κέρδος και δημιουργούν δουλειές. Ο έλληνας απόφοιτος συναγωνίζεται με τους απόφοιτους της Γερμανίας, της Αμερικής, της Κίνας. Δεν ειναι μόνον οι πλούσιοι που μορφώνονται στην Ελλάδα. Η δυνατότητα δίνεται σε πάρα πολλούς. Απλά το περιβάλλον είναι ακατάλληλο για μάθηση, οι πόροι μας δεν επενδύονται σωστά, και υπάρχει και η λαϊκιστική νοοτροπία πως το Κράτος τα δίνει όλα, και εμείς τίποτα. Λίγα δίδακτρα δεν βλάπτουν. Είναι θεμα προσωπικής συμμετοχής στο θέμα της Παιδείας μας. Δίδακτρα, έχουν όλες οι χώρες του κόσμου. Και η Ευρώπη.

Locus Publicus said...

Αγαπητέ Κώστα Σακκά. Πολύ ενδιαφέρον και περιεκτικό το σχόλιό σου. Περιέχει βέβαια και μια απόδειξη στα όσα και εγώ φιλοσοφικά υποστηρίζω. Φαίνεται απο τα γραφόμενα, πως ο κ. Βαγγέλης Γείτονας, χωρίς ειδικές σπουδές, αλλά με αγάπη προς το αντικείμενο και τις επιχειρήσεις, πέτυχε αυτό που οι περισσότεροι απόφοιτοι Ιχθυοκαλλιέργειας δεν επιθυμούν - να δημιουργήσει κάτι το παραγωγικό και ωραίο.

Δεν έχω τίποτεμε τις ιχθυοκαλλιέργειες, ξέρω όμως εκ πείρας πως οι περισσότεροι φοιτητές του χώρου, δεν έχουν την παραμικρή διάθεση να βρίσκονται εκεί. Οπως όλα στην Ελλάδα, το τμήμα άρχισε με χρήματα της ΕΕ. Ποτέ δεν έγινε καμμία έρευνα για το τί αποδίδει, τί γίνονται οι απόφοιτοι, τι δουλειές δημιουργούνται, τί προοπτική έχει. Κατα τη γνώμη μου, ξέροντας την κατάσταστη της αλιείας στο Μεσολόγγι, θά έλεγα πως πλήν ελαχίστων εξαιρέσεων με προσωπικό ενδιαφέρον, το όλο πρόγραμμα ήταν μία ακόμα "αρπαχτή" των πόρων της ΕΕ.

Χαίρομαι για την προσωπική σου εξέλιξη, και πανεπιστημιακή πορεία. Θα χαιρόμουν επίσης να δώ τις εγκαταστάσεις που αναφέρεις.

Ο νεποτισμός και η διαφθορά (και τα παραδείγματα που αναφέρεις), μπορούν να εξαλειφθούν. Πρέπει όμως να γίνουν γενναίες τομές σε όλα, και στην Παιδεία. Αναφέρομαι κυριολεκτικά σε Επανάσταση, να σπάσουν νοοτροπίες, δυναμικές και κατεστημένα. Και αυτό γίνεται μόνον απο ψηλά, με πολιτική θέληση. Θα αναμένω να δώ τι θα αποφασίσει η επιτροπή. Επι του παρόντος δεν ξέρω τί ακριβώς συζητάει. Νάσαι καλά.

Unknown said...

Ας ελπίσουμε ότι με την ένταξή τους στην Ε.Ε. στην Βουλγαρία, Ρουμανία και Κύπρο τα Α.Ε.Ι. σιγά-σιγά θα γίνουν αξιόλογα ώστε με μικρές δαπάνες να μπορούν να σπουδάζουν σε σοβαρά Α.Ε.Ι. και οι Έλληνε φοιτητές.
Από τα Ελληνικά Α.Ε.Ι. μην περιμένετε πολλά πράγματα δυστυχώς.
Έχουν πάρει την κάτω βόλτα!!
Τα περισσότερα βρίσκονται σε κεκλιμένο επίπεδο και σε σημείο που οι δυνάμεις που δρουν δεν τους επιτρέπουν επιστροφή..
Ίσως εάν (και όταν) ιδρυθούν ιδιωτικά Α.Ε.Ι. στην χώρα μας ένα μικρό Α.Ε.Ι. του ΣΕΒ για οικονομολόγους, νομικούς, μηχανολόγους να αποτελεί την μοναδική ελπίδα σωτηρίας..

Anonymous said...

Τελείωσα το εν Αυήναις Καποδιστριακό το 1990. Γενικά, αν και τα πράγματα δεν ήταν καθόλου τέλεια, το επίπεδο των σπουδών, τουλάχιστον στα μαθήματα που σε ενδιέφεραν για ειδικότητα, ήταν καλό. Μεταπτυχιακά και διδακτορικό έκανα στο Παρίσι. Μετά το '90 άρχισε σε εμάς η κατρακύλα με την αυξανόμενη επιθετικότητα της άκρας Αριστεράς και τη μόδα των καταλήψεων (τις οποίες ενίσχυε το ΠΑΣΟΚ επί Μητσοτάκη - το κακό που έχει κάνει ο Παπανδρεϊσμός στην Ελλάδα θα περάσουν 100 χρόνια για να διορθωθεί - για να γυρίσουν μπούμεραγκ εναντίον του).
Τα πράγματα πλέον είναι τραγικά και το κακό είναι ότι οι ίδιοι οι καθηγητές έχουν συνηθίσει στην κατάσταση αυτή, ένα είδος μιθριδατισμού. Μιλούσα τις προάλλες με παλιά μου καθηγήτρια που μόλις συνταξιοδοτήθηκε, του χώρου του "παραδοσιακού" ΠΑΣΟΚ. Αναφέρθηκα στις καταλήψεις και ενώ δεν συμφωνούσε άρχισε να μου λέει, ως απόδειξη λειτουργίας του Πανεπιστημίου, "βέβαια, οι φοιτητές από μόνοι τους δουλεύουν" κ.λπ. Δηλαδή, ένας άνθρωπος με σοσιαλιστικές αρχές, με σπουδές στο εξωτερικό, να φτάνει να προβάλει την απόλυτη ιδιώτευση: Μελέτη κατά μόνας! Ούτε σπουδαστήριο, ούτε τίποτα στον (κατειλημμένο) πανεπιστημιακό χώρο. Όταν βέβαια τη ρώτησα αν είναι εικόνα αυτή που δίνει στο εξωτερικό το ελληνικό Πανεπιστήμιο, εκεί κατέβασε το κεφάλι (γιατί είναι έντιμος άνθρωπος).
Στο μεταξύ, η μισή Φιλοσοφική Αθηνών είναι μία απέραντη καφετέρια και ολόκληρη μία απέραντη κουρελαρία.
Τα παιδιά μου είναι μικρά ακόμα. Αλλά επειδή ξέρω ότι δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα και θα ζούμε για πολλές δεκαετίες ακόμα κάτω από μία αμείλικτη αριστερίστικη και σταλινική μαζί (και όχι αριστερή) δικτατορία, από τώρα έχουμε αποφασίσει με τη γυναίκα μου, με θυσία οικονομική, να τα στείλουμε και για προπτυχιακά στο εξωτερικό.
Το ελληνικό Πανεπιστήμιο έχει τελειώσει, το κατέστρεψε η συμπλεγματική άκρα Αριστερά, με τη βοήθεια του ΠΑΣΟΚ.

Anonymous said...

Και μια και το ανέφερε ο Χρήστος Βαρδάκας, το Πανεπιστήμιο Κύπρου είναι πράγματι μία πολύ καλή εναλλακτική επιλογή για έναν έλληνα φοιτητή. Ελπίζω να το κρατήσουν έτσι και να μην επιτρέψουν σε Τσυριζόπαιδα να το κάνουν κι αυτό σαν τα μούτρα τους.

Yosemite Sam said...

Το κόλπο του άρη είναι παλιό. Οταν το μόνο που θέλεις είναι να ροκανίσεις το χρόνο (γιατί έτσι κι αλλιώς σε μερικούς μήνες θα αποτελείς ανάμνηση) ξεκινάς απο..μηδενική βάση.

Συγκροτείς επιτροπές για να..μελετήσουν τα προβληματα της παιδείας και οι επιτροπές θα προκαλέσουν ζυμώσεις και κόντρα ζυμώσεις και θα αναζητηθούν συναινέσεις κλπ κλπ μέχρι να φτάσει η ώρα ο αρούλης να γίνει μπουχός απο το υπουργείο.

Μετά περιφέρεσαι στα κανάλια δηλώνοντας ότι έθεσες τις..βάσεις για σημαντικές αλλαγές αλλά μεσολάβησαν οι εκλογές και δεν πρόκανες.

Γενικά όταν δεν έχεις σκοπό να κάνεις τίποτε ξεκινάς απο μηδενική βάση και καταλήγεις σε μηδενικό αποτέλεσμα.

Anonymous said...

AΡΙΣΤΟΣ φίλε!

Μας έχει φάει ο λαϊκισμός της αριστεράς και η φοβική ΝΔ

Locus Publicus said...

Κάποια στιγμή κ. Βαρδάκα, και όταν κατακαθίσει ο κουρνιαχτός της παρακμής μας, καινούργιες παραγωγικές δυνάμεις θα εμφανιστούν. Για τώρα, φοβάμαι πως η διαπίστωσή σας είναι αληθινή. Η δημόσια παιδεία μας ειναι κλινικά νεκρή.

------------------------
Αγαπητέ Μάρκο, ευχαριστώ για το ωραίο σχόλιο. Και εγώ με τη σειρά μου, θα συμβούλευα τους ελληνες, στο βαθμό που είναι δυνατόν, να προτρέψουν τα παιδιά τους για σπουδές στη δυτική Ευρώπη. Ο,τι κι αν τελειώσουν στην Ελλάδα.

Το Ασυλο πιστεύω πως θα καταργηθεί μόνον όταν πέσουν κάποιοι νεκροί. Στην επόμενη "εξέγερση", πιστεύω πως θα βγούν όπλα. Το σύστημα χρειάζεται ένα κλονισμό για να συνέλθει.

----------------------
Κολπάκια λοιπόν, φίλε Yosemite . Τα γνωστά... Και το μπαλάκι στον Γιώργο. Απο τον μηδενικό Καταλληλότερο, στον μηδενικό Ακαλληλότερο.

Μυρίζομαι νομοσχέδιο λαϊκό, για τώρα, με πλήρη εισαγωγή των πάντων στα πανεπιστήμια. Θα γινουν τα πανεπιστήμια Βυρητός. Μέχρι να τελειώσουν, σε κάποια μελλοντική "εξέγερση". Η παρακμή έχει στάδια. Και τέλος. Νάσαι καλά.

--------------------------
Φίλτατε epasepal, χαίρομαι που σου άρεσε. Ναί, οι πάντες λαικίζουν. Το εθνικό μας θέμα...

Dion.M. said...

Συμφωνώ απολύτως με τον παλιό "συναγωνιστή" Yosemite Sam!

Τιποτολογίες, όπως αναφέρει σε ένα άρθρο του στα "Επίκαιρα" ο Νίκος Δήμου. Ο καιρός να περνάει, και να φαίνεται ότι κάνουμε έργο, μένοντας μακρυά από τα κάστανα στην φωτιά.

Dion.M. said...

Συγγνώμην. Στο Lifo και όχι στα "Επίκαιρα"

Locus Publicus said...

Συμφωνώ αγαπητέ μου dion.Τιποτολογίες -

http://www.ndimou.gr/articledisplay.asp?cat_parent=45&time_id=567&cat_id=45